OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dramaten söker upphandlare - Visstidsanställning
Har du ett stort intresse för upphandling och vill jobba på en spännande och varierande arbetsplats? Välkommen att söka tjänsten som upphandlare på Dramaten! Tjänsten är placerad inom ekonomisektionen som är en del av Dramatens administrativa avdelning. Lokalerna ligger i direkt anslutning till Dramatenhuset vid Nybrokajen. I ett första skede ser vi att denna visstidsanställning sträcker sig över ett år, med eventuell möjlighet till förlängning.
Om sektionen och rollen
Teamet på ekonomisektionen består av två löne- och ekonomiadministratörer, en redovisningsansvarig och en CFO. Tjänsten som upphandlare är ny inom sektionen och det finns ingen företrädare. Avsikten med denna nya tjänst är att du som upphandlare ska stödja samtliga avdelningar inom Dramaten med utförandet av upphandlingar. Upphandlingarna är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden t.ex. teknik. Dramaten lyder under LOU.
Tjänsten är verksamhetsnära och det finns tillgång till kollegor med betydelsefull kompetens i relation till upphandlingarnas olika områden. Det finns även medarbetare och chefer inom Dramaten med god vana och kompetens inom upphandling.
Som upphandlare arbetar du självständigt och ansvarar för att på egen hand ta fram underlag, utforma, planera, prioritera och administrera upphandlingarna. I arbetsuppgifterna ingår även uppföljning, utvärdering och förvaltning av ingångna avtal. Du behöver följaktligen ha förmågan att arbeta självständigt samtidigt som att du tycker om att samarbeta. Begreppet lagspelare känner du dig själv synonym med.
Vi söker dig som har:
-Akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp.
-Kunskap om de lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling.
-God orientering inom de allmänna avtalsgrunderna AB, ABT och ABK.
-Lett upphandlingsprojekt självständigt och flera projekt samtidigt.
-Goda färdigheter i Officepaketet och ett stort intresse av att utveckla, förbättra och effektivisera arbetsprocesser.
Vi ser det som meriterande med:
-Erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign.
-Erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare inom offentlig sektor.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är kommunikativ, noggrann, analytisk, med ett konsultativt och serviceinriktat arbetssätt.
Villkor
Vi erbjuder dig en kreativ och inspirerande arbetsmiljö där vi på olika sätt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för dramatisk teater. Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst och har kollektivavtal. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under ett år. Tillträde sker snarast efter överenskommelse.
Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 11 april.Frågor om tjänsten besvaras av CFO Christina Carlsson på christina.carlsson@dramaten.se. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-specialist Camilla Martinsson, camilla.martinsson@dramaten.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Bjerkander
08-665 61 00
Stephanie Burberry
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Jakob Egge
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Annika Sundmalm
08-665 61 00
Mia Kihlberger
08-665 61 87
Mia Kihlberger
08-665 61 00
Susanne Ömossa
08-665 61 00
Susanna Aronson