OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Dreamwork står inför en spännande utveckling och vi behöver förstärkning i vår organisation med en Customer Development Manager. Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och som brinner för att göra affärer. Som Customer Development Manager ansvarar du för att via telefon, mail, Teams och LinkedIn väcka intresse kring Dreamworks breda erbjudande hos nya och befintliga kunder.
Varför ska du söka tjänsten? Jo, för att vi har otroligt roligt på jobbet! Lägg till det en stark kultur med tydliga värderingar; Hjärta, Ambition och Mod. Tillsammans med fantastiska kollegor och våra starka varumärken får du en plattform för stor framgång. Är du den vi söker har du inte någon beslutsångest heller utan hör av dig här och nu med din ansökan och dina kvalifikationer, varmt välkommen!
Mer om tjänsten
Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i centrala Helsingborg på absolut bästa läge. Vi har tydliga tillväxtmål, där relationen till våra kunder utmärks av engagemang, omtanke och långsiktighet. Företaget har korta beslutsvägar, nöjda kunder, drivna medarbetare och stort kundfokus.
Vi erbjuder ett självständigt arbete med stora kontaktytor med positiva och engagerade kollegor internt och intressanta kunder externt. Ditt resultat värderas högt och dina personliga egenskaper är den allra viktigaste komponenten för att lyckas och nå framgång i rollen som Customer Development Manager.
Din profil
En rekrytering är alltid personlig för oss. För att passa och göra succé i rollen tror vi att du brinner för att ge bästa tänkbara service till dina kunder. Du är en positiv och social teamplayer som har lätt att samarbeta med olika typer av personer. Du är även proaktiv, vågar ta egna initiativ, är analytisk och kommunikativ och ser självklart lösningar i stället för problem.
Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Arbetsuppgifter:
• aktivt delta i säljmöten och säljplanering och med detta vara en viktig del av Dreamworks fortsatta expansion och framgång
• att per telefon, mail, Teams och LinkedIn etablera kontakt med befintliga kunder samt potentiellt nya i syfte att väcka intresse kring Dreamworks kunderbjudande
• ett nära samarbete med kollegor för att gemensamt sätta mål, planera och följa upp uppdraget
• inte rädd för att prata i en vanlig telefon, kommunikation sker mycket sällan (som i aldrig!) via Snapchat
Meriterande:
• erfarenhet av kundrelationer
• sjuk vinnarskalle och envishet (olympiskt deltagande i valfri idrott är inte helt fel)
Vi som jobbar här är ett härligt och kreativt gäng med många intressen av olika slag och nördighetsnivå inom t ex padel, konst, jakt, golf, dansband, kaffemaskiner, ishockey, sparrisodling längdhopp, hårdrock, skogsbruk, vin och bubbel. Spontana After Works dyker upp lite då och då och vi har flera riktigt roliga personalsammankomster varje år.
Ansökan
Tycker du att detta låter spännande söker du tjänsten via vår hemsida www.dreamwork.se. Sök gärna omgående då vi arbetar med löpande urval.
Vill du veta mer om tjänsten kan du även kontakta Kajsa Johnsson på kajsa.johnsson@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med People Management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg. Vi är certifierade enligt ISO:9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09