Drift- och affärspartner

Arbetsbeskrivning

Vi behöver förstärka vårt team inom Retail Solutions då vi söker en Drift- och Affärspartner. Vårt uppdrag är att ge handlarna rätt förutsättningar att arbeta effektivt och lönsamt med våra digitala tjänster och system. Just nu genomgår ICA-butikerna en stor förändringsresa med ett nytt affärssystem och vårt team har en central roll i detta arbete. Nu söker vi dig som vill vara med på den resan.
Om jobbet som Drift- och Affärspartner
Som Drift- och Affärspartner kommer du att arbeta nära våra butiker och förstå deras behov och utmaningar samt ligga nära IT organisationen i olika frågeställningar. Du kan identifiera och analysera komplexa samband mellan olika aktiviteter i verksamheten. Ditt beslutsfattande är välgrundat och tar hänsyn till både stora och små butiker, samt påverkan på resultat och processer. Arbetet sker i nära samarbete med enskilda handlare, handlarnätverk och ICA Sveriges centrala funktioner.
Är du den vi söker?
Då rollen vänder sig mot handlarna är det viktigt att du har affärsmässighet, förståelse för butik och insikt i vad som påverkar dess försäljning och lönsamhet. Då tjänsten är en visstidsanställning ser vi att du har erfarenhet av att ha jobbat i en ICA-butik innan, för att snabbt komma in i arbetet.
Som person är du ansvarfull, serviceinriktad och har lätt för att kommunicera. Du har en god social förmåga, och är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du vågar utmana och kunna coacha ledare i förändringsarbete. Är van att göra prioriteringar, ta egna beslut och att arbeta i en föränderlig miljö där du sätter upp strukturer och processer som är anpassade utifrån butikernas vardag.
Du trivs i en föränderlig miljö.
Du är en driven person som är van att ta egna initiativ och har förmågan att se helheten.
Du tycker om att arbeta i gränssnittet mellan butik och IT och har mycket god förståelse för teknik och lösningar.
Vana att arbeta med seniora intressenter, handlare och ledningsgrupper och erfarenhet från att framgångsrikt ha hanterat projekt med en mix av intressenter är meriterat.
God kommunikativ förmåga och presentationsteknik, både muntlig och skriftlig 

Du arbetar mot handlare över hela Sverige vilket gör att det ingår resor, ibland med övernattning som följd. Tjänsten kräver körkort.
 Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Ansök idag och bli en del av vårt team!
Därför ska du välja ICA
Ser du också möjligheterna med digital innovation? Vi tycker att det är bland det bästa som hänt vår bransch. För det gör att vi kan förenkla vardagen för så många människor därute. I nära samarbeten med varandra, för att verkligen kunna maximera allas individuella insatser i varje utmaning vi möter, skapar vi riktig kundnytta. Oavsett om vi jobbar med IT inom banktjänster, fastigheter eller kring all vår goda mat är vi nära kundens vardag. Och vi driver den digitala utvecklingen framåt inom våra olika områden. Varje dag.
Vad händer nu?
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid som löper fram till 30/6 2025. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 11/10 och vi kommer löpande gå igenom ansökningarna och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Niklas Jonsson, 010-4220230

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK FALUN
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2024
  • Ansök senast: 25 oktober 2024

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb