OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OK Västerbotten är marknadsledande i länet. Med service- och kundinriktade medarbetare bygger vi framtidens drivmedelskedja på ett både samhälls- och klimatmässigt hållbart sätt. Vi har tidigare i år förstärkt vår organisation med en affärsutvecklare med försäljningsansvar och nu när Sture, vår drift- och försäljningschef planerar sin pension, söker vi efter en person som ska ansvara för driften av alla våra fastigheter.
Ditt nya arbete
I din roll som drift- och fastighetsansvarig ansvarar du för samtliga fastigheter (stationer, automater, hotell, övriga lokaler samt mark) inom OK Västerbotten med tillhörande inventarier. Du deltar i planeringen av nya projekt och tillsammans med affärsutvecklare ansvarar du för upprättandet av investeringsplan samt uppföljning av denna. Vid ombyggnationer är du ansvarig projektledare för att säkerställa tidplan, budget och arbetsmiljö. I samråd med affärsutvecklaren ansvarar du för utbildning i OKQ8s LEAN-baserade arbetssätt SMART, till nya säljchefer. Samt säkerställer att arbetssättet efterlevs på samtliga stationer. Du har daglig kontakt med stationerna och övriga hyresgäster gällande bl.a. felanmälningar, reparationer och övriga önskemål samt kontaktansvarig mot myndigheter gällande fastigheter, mark, pumpar och övrigt förekommande. Övriga kontaktytor är ledningsgrupp, lokala samarbetspartners samt affärsutvecklaren, som du även rapporterar till. Tjänsten utgår från Umeå, men innebär en hel del resor i länet.
Dina kvalifikationer
Du har minst gymnasiekompetens och har du dessutom högre fastighetsutbildning är det meriterande. Du har erfarenhet av fastighetsförvaltning och förståelse för de byggnadstekniska utmaningar man kan möta i egenskap av beställare. För att lyckas i denna roll tror vi även att det är viktigt med ett starkt intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor. Samt att du tidigare arbetat i en mindre organisation, där varje del har stort eget ansvar och genom det korta beslutsvägar. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från försäljning och LEAN-arbete.
Du är
Du är en kommunikativ lagspelare som tar ansvar och initiativ och agerar med självförtroende. Du arbetar metodiskt och samlar heltäckande information för att stödja beslutsfattande. Du uppvisar finansiell medvetenhet och har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt utefter behov. Du ser lösningar och har ett prestigelöst förhållningssätt till kollegor och samarbetspartners.
Din ansökan
OK Västerbotten samarbetar med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-05 05 280. Du är välkommen med din ansökan senast 10 november 2016 via www.vedea.se/CV. Ange OK Västerbotten som referens.
Vår organisation
Vi är OK Västerbotten, en förening som vilar på demokratisk grund och som ägs av våra 94 000 medlemmar. Vi driver ett hotell samt 35 bensin- och automatstationer runt om i Västerbotten, varav 21 är bemannade. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Besluten fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ ? för dig och oss, för samhället och miljön. Vår viktigaste uppgift är att ge god service och ekonomisk nytta till våra medlemmar och kunder. Nyckelord som kvalitet, fackkunskap, hög servicegrad och prisvärda produkter är vägledande för all vår verksamhet. Vi har cirka 250 anställda och omsatte cirka 1,2 miljarder kronor 2015. Besök gärna www.okvasterbotten.se och www.facebook.com/okvasterbotten
Kontaktpersoner på detta företaget
Styrelseordförande Agneta Marell
090-786 69 66
070-20 72 002
Rekryteringskonsult Åsa Holmström
090-206 65 10
0720-50 52 80
Rekryteringskonsult Åsa Holmström
090-206 65 10
VD Sten Fernerud
070-355 20 03
Kontorsansvarig, Umeå Daniel Ragnvaldsson
073-843 67 76
Kommunstyrelsens ordförande Elvy Söderström
0660-881 57
070-558 81 57
VD Christian Strand
0914-295 11
Rekryteringskonsult Åsa Holmström
090-20 66 510
Arbetsmiljöchef Thomas Blomgren
070-344 23 40
HR-chef Ulrika Brinck
08-585 518 41