OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Devotum söker nu en drift- och serviceledare till konsultuppdrag i Stockholm! Uppdraget är på heltid och förväntas pågå i ett år med start per omgående!
Om uppdraget:
Rollen innefattar övergripande ledning, planering och utveckling inom driftcentralen med ansvar för att långsiktigt säkra att avtalade tjänster av leverantörer/partners harmoniseras och anpassas till den struktur och de behov som finns inom bolaget så att bolagets ansvar och mål uppnås.
I arbetet ingår att vara kravställare vid upphandlingar och arbeta med uppföljningar av kontrakt i samarbete med berörda enheter samt planering av, och möten med entreprenörer och leverantörer. Arbetet är i nära samarbete med Drift och förvaltningsorganisationen men också inköpsavdelning och projektavdelningen mfl.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Övergripande ansvar för planeringen, kvalitetssäkring av avdelningens avtal, både kommande och pågående service- och drift och underhållsavtal.
Leda, samordna och utveckla avdelningens arbete för att säkerställa effektivitet och kvalitet.
Planera, genomföra och följa upp verksamhetens strategiska mål inom drift och förvaltning.
Harmonisera och anpassa avtalade tjänster från leverantörer och partners för att matcha bolagets struktur och behov.
Driva förändringsledning och ständiga förbättringar inom avdelningen.
Uppföljning av verksamhetens prestation med hjälp av KPI:er, rapporter och feedback från intressenter.
Stötta i upphandlingsprocesser, från förfrågningsunderlag till kontraktsskrivning och uppföljning.
Leda och utveckla relationer med både interna och externt som t.ex. inköpsavdelningen och entreprenörer, leverantörer.
Övrigt:
Omfattning: Heltid på 100%
Placering: Stockholm
Om dig
Vi söker dig som uppfyller nedan krav:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller informatik. En MBA eller liknande kvalifikationer är meriterande.
- Minst fem års erfarenhet inom liknande roller, gärna med en kombination av fastighetsförvaltning, ekonomi och IT
- Djupgående kunskap om ABFF och AFF och relaterade avtal, speciellt inom fastighetstjänster.
- Behärskning av relevant mjukvara och verktyg, som Excel, för att driva effektiva arbetsflöden och analyser.
- Tidigare erfarenhet av att driva större förändringsprojekt, och att implementera best practices och ständiga förbättringar.
- Erfarenhet av att hantera större kundkonton, förstå kundkrav och omvandla dessa till effektiva serviceleveranser.
- Krav B-körkort
Om ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00
Välkommen med din ansökan!