Drift- och underhållschef

Drift- och underhållschef

Arbetsbeskrivning

Om oss
Syvab (Sydvästra Stockholmsregionens va-verks AB) äger och driver den högteknologiska avloppsreningsanläggningen Himmerfjärdsverket, Sveriges femte största. Verkets uppgift är att ta emot och rena avloppsvattnet från hela eller delar av sex kommuner med ca 345 000 invånare i sydvästra Storstockholm. Av restprodukterna tillverkas biogas och jordförbättringsmedel. Anläggningen är en processindustri som är i drift dygnet runt, året om och som har högt ställda villkor från myndigheter. Vi satsar mycket på forskning- och utveckling i samarbete med universitet och högskolor. VA-branschen är dessutom en mycket öppen bransch och många nätverk finns mellan olika reningsverk i regionen där erfarenheter utbyts.
Just nu pågår en spännande om- och tillbyggnad av Himmerfjärdsverket till en process med membranfilter. Den ombyggda anläggningen kommer både att hantera en högre belastning och mer restriktiva reningskrav. Den nya anläggningen möjliggör även framtida läkemedelsrening, försök pågår nu i pilotskala.
Vår anläggning ligger naturskönt belägen vid Östersjön med utsikt över Himmerfjärden i Grödinge, Botkyrka. Vi är ca 60 anställda i företaget.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår underhållsplanering/samordning samt att självständigt bereda underhållsprojekt för anläggning, fastigheter och teknisk utrustning. Du kommer att ha personalansvar för en grupp på ca 12 personer med drift- och underhållstekniker.
Vidare ingår att delta i inköp och ta fram beslutsunderlag samt offerter för tekniskt avancerade reinvesteringar och reparationsarbeten inför beslut av närmste chef. Du ska även upprätta beställningsbrev och administrera uppgifter/dokumentation runt inköpen samt kontrollattestera fakturor.
Tjänsten innebär också kontakter med entreprenörer och andra tjänsteutförare, du ska självständigt ta emot och påvisa arbetsuppgifter för dem samt följa upp att det blir rätt utfört. Särskilt fokus är runt säkerhet och informera externa utförare vad som gäller vid Syvab.
Du kommer också vara behjälplig i samordningen och planering av den dagliga driften. Tjänsten är ett direkt stöd för produktionschefen samt ”backup” vid dennes frånvaro. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper, du behöver vara självgående, ansvarsfull, ha god samarbetsförmåga och besitta administrativ förmåga.
Krav på kvalifikationer och erfarenheter
· Tidigare chefsbefattning
· Relevant utbildning på lägst gymnasienivå
· Erfarenhet av underhållsarbete, planering, samordning och inköp
· Datorvana och administrativ förmåga
· Behärskar svenska väl i tal och skrift
· B-körkort
Önskvärda kvalifikationer och egenskaper
· God samarbetsförmåga, social, kommunikativ
· Erfarenhet av processindustri/ pumpar /uppgradering/ energioptimering
· Ordningsam och noggrann
· Kunskaper i engelska
· Erfarenhet av 5S-arbete
Övrig information
Förutom dessa spännande arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat så erbjuds du även goda anställningsförmåner som gym i huset, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och bra flextidsvillkor.
Bakgrund- och hälsokontroll kommer genomföras på slutlig kandidat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SYVAB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 11 februari 2023

Liknande jobb


23 september 2024

23 september 2024

Construction Planner

23 september 2024