OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Verksamhet Fastighet och IT som tillhör sektor service, ansvarar för kommunens IT-frågor och kommunens lokaler hela vägen från lokalförsörjningsplan till byggnation, förvaltning, underhåll, drift och skötsel. Totalt förvaltar vi cirka 140 000 kvm där våra hyresgäster är kommunens alla verksamheter.
Vi är uppdelade i tre enheter; IT, drift och underhåll samt lokalförsörjning och totalt är vi drygt 40 medarbetare. Ale kommun gör stora satsningar och vi har många spännande byggprojekt framför oss som bland annat LSS-boenden, förskolor, grundskolor och nytt kommunhus.
Vi är inne i en mycket spännande utvecklingsresa och vi hoppas du blir en av oss som är med och bidrar till att vi uppfyller uppdraget att ge kvalitativ service till Ale kommuns kärnverksamheter på ett professionellt och resurseffektivt sätt.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en person med bred teknisk kompetens och goda ledaregenskaper till tjänsten som drift- och underhållschef för kommunens fastigheter. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för enheten drift och underhåll, för närvarande bestående av 18 medarbetare fördelat på fastighetsskötare, fastighetstekniker, tekniska förvaltare och driftingenjör som samtliga arbetar med att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler till kommunens alla verksamheter.
Du kommer att ha en nyckelroll i att utveckla enhetens arbete med målet att nå en optimal förvaltning. Det finns stora möjligheter för dig att själv påverka och styra våra planer framåt då vi är i processen med att upprätta en övergripande underhållsplan och att vidareutveckla ett systematiskt arbetssätt för tillsyn och skötsel. Vi är ett team med stor kunskap och vi behöver dig som brinner för att utveckla våra medarbetare och leda gruppens arbete med att optimera driften och strategiskt underhåll av våra fastigheter. Du ingår i ledningsgrupp Fastighet och IT och rapporterar direkt till verksamhetschefen.
Här trivs du som är en entusiasmerande ledare och som tycker om att coacha ditt team framåt. Det krävs att du har struktur, ordning och reda runt dig samt har lätt för att utrycka dig både muntligt och skriftligt. Du gillar utmaningar och att arbeta i team för att tillsammans nå uppsatta mål. Ale kommun gör stora satsningar och här får du vara med på en otrolig tillväxtresa framåt för att göra kommunen ännu trivsammare att bo och verka i.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet i ledande befattning inom fastighetsområdet drift och underhåll och har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har goda ledaregenskaper och vet vad som krävs för att driva och motivera en arbetsgrupp. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna eftersom du måste kunna jobba både självständigt och i grupp. Du är effektiv, noggrann och prestigelös, du tar i där det behövs för att nå uppsatta mål. Du har en god blick för helheten och har lätt för att se vad som kan utvecklas och förbättras.
Vi förutsätter att du som söker har god administrativ kunskap och är van vid arbete med system för rapportering och analys. Meriterande är erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU).
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.