Drift-/serviceledare Entreprenad Stockholm södra

Drift-/serviceledare Entreprenad Stockholm södra

Arbetsbeskrivning

Vi letar nu med ljus och lykta efter en engagerad drift-/serviceledare entreprenad till södra Stockholm. Uppdraget är på ca 80% av heltid och beräknas pågå hela 2023 med start i januari. Du ska vara van att leda, samordna och utveckla det dagliga arbetet med avtalade drift-/service och underhållstjänster kopplat till den tekniska förvaltningen dvs. drift och underhåll.

Rollen innefattar övergripande ledning, planering och utveckling inom driftcentralen med ansvar för att långsiktigt säkra att avtalade tjänster av leverantörer/partners harmoniseras och anpassas till den struktur och de behov som finns inom bolaget så att bolagets ansvar och mål uppnås.

I arbetet ingår att vara kravställare vid upphandlingar och arbeta med uppföljningar av kontrakt i samarbete med berörda enheter samt planering av, och möten med entreprenörer och leverantörer. Arbetet är i nära samarbete med Drift och förvaltningsorganisationen men också inköpsavdelning och projektavdelningen mfl.

Driftavdelningen ansvarar för drift och underhållsåtgärder av samtliga tekniska installationer och dess stödsystem. Merparten av fastigheterna övervakas från avdelningens driftcentral med ett övergripande SCADA-system som är ett av Sveriges största. Driftcentralen har i uppgift att planera och bevaka det dagliga arbetet med tillhörande kontroll och uppföljning i samarbete med förvaltningen.

Driftcentralen stödjer den operativa personalen i det dagliga arbetet, och består i dagsläget av driftingenjörer/driftsamordnare/specialister som rapporterar till Gruppchef/Driftledare Driftcentral. Inom driftenheten finns även gruppen Driftteknik med en egen Gruppchef med ansvar för Drifttekniker.
Rollens placering är i Hammarby sjöstad med hela Stockholm som arbetsområde och rapporterar till Gruppchef för driftcentralen.

Dina arbetsuppgifter
  Övergripande ansvar för planeringen, kvalitetssäkring av avdelningens avtal, både kommande och pågående service- och drift och underhållsavtal.
Framtagning, projektering och förfrågningsunderlag för tjänster, entreprenader och material
Löpande samarbete med inköpsavdelningen som har till uppgift att färdigställa upphandlingarna
Medverkan och kravställare vid upphandling av tekniska tjänster och entreprenader,
Bevaka omfattningen av avtal som verksamheten behöver i samråd med verksamhetscheferna
Hanterar (avtalsvård/följer upp) delta i kontraktsmöten parterna emellan tex. ramavtal, serviceavtal, driftavtal, myndighetsbesiktningar etc.
Löpande avstämning med verksamheten så att avtalen följs
Utbilda och informera organisation vid nya avtal samt stötta organisationen med frågor kring avtal

Kravspecifikation: Relevant högskole-/universitetsutbildning inom drift- och förvaltning. Entreprenadingenjör eller motsvarande kunskapsnivå förvärvad på annat sätt.
Minst fem års erfarenhet av en liknande roll inom teknisk drift och förvaltning eller närliggande inom fastighetsbranschen.
Fördjupad kunskap och erfarenhet av lagar, bestämmelser, entreprenadjuridik för upphandling (LOU)/uppföljning/bevakning av avtal inom AMA, AB, ABT, ABK, ABFF.
Fördjupad kunskap och erfarenhet av fastighetsdrift och förvaltning med tillhörande tekniska tjänster och entreprenader.
God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom styr- och övervakning, VVS, energi, hiss, brand och el etc.
Erfarenhet av arbetsledning, projektledning, installationssamordning, kvalitetsuppföljning och besiktningar.
Kunskaper om fastighetsekonomi och tekniska och ekonomiska beräkningar särskild LCC-kalkylering.
Meriterande är erfarenhet av energibesparing/energioptimering inom bostadsföretag.
God IT- och administrationsvana och erfarenhet av digitalt arbetssätt.
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Krav Körkort B.

Personliga egenskaper
  Du har god förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva egna frågor till avslut.
Vidare har du god förmåga att smidigt kommunicera, bygga och bibehålla goda samarbeten samt skapa goda relationer såväl internt som externt.
Noggrann med sinne för både detaljer och helheten, har en god struktur på arbetet
Du behöver ha struktur, vara en god problemlösare och kunna arbeta växelvis operativt som strategiskt.

Kontaktuppgifter och ansökan
Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Therese Hammarberg 076 309 2000 eller therese@isakssonrekrytering.se
Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Vi ser fram emot din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Westergren
0707683900
Lina Eliasson
0721829671
Sofia Folke
0701- 44 54 63
Emelie Ryman
0721-64 94 56
Louise Roddar
0734297366
Lina Eliasson

Annie Günther-Palfors
0721-64 55 62
Amanda Jansson
070-149 25 03
Malin Axberg
0709-350040
Madeleine Humphries
0762058821

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 26 december 2022

Besöksadress

Gustavslundsvägen 147
None

Postadress

Gustavslundsvägen 147 1tr
Bromma, 16751

Liknande jobb