Drift-/systemförvaltare

Drift-/systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

IT-enheten har det operativa och strategiska ansvaret för myndighetens IT och telefoni, med syfte att användare ska ha tillgång till en ändamålsenlig infrastruktur och att myndighetens verksamhet stöds på ett tillfredsställande sätt. Enheten består idag av sju personer och är ansvarig beställarorganisation mot extern leverantör av drift- och support, till exempel servicedesk, drift av webbplatser och system. IT-enheten agerar också projektledare och ansvarar för licenshantering och systemförvaltning mm.

Om jobbet
Du kommer att ha en central roll i att driva och utveckla myndighetens interndrift vilket bland annat innebär arbete med inköp av hårdvara, licens- och applikationshantering och säkerställa funktionalitet i konferensrum. Det ingår i arbetsuppgifterna att vara en motpart till vår externa driftleverantör. Du kommer också att förvalta system och delta i övrigt förekommande arbete på enheten. 

Din profil
Du har relevant utbildning från exempelvis yrkeshögskola eller annan relevant eftergymnasial utbildning inom IT, med de tekniska kunskaper som krävs, exempelvis AD, Microsoft 365, Intune etcetera. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom området. Du är drivande och har god förmåga att kommunicera och samarbeta samt är lyhörd för verksamhetens behov. Du är noggrann och har ett tydligt sinne för administration. Du arbetar med helhetssyn på verksamheten och med fokus på uppdrag och resultat. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta i ett varierat tempo. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.

Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är på kontoret i Karlstad.
Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Susanne Edman. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för SACO–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2022/21.
Senast den 2 november 2022vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024