OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ett administrativt proffs som gillar att arbeta med siffror och Excel? Vill du arbeta i ett företag i förändring där du får vara med och bidra till både utveckling och förbättring? Kanske är det då dig vi söker till rollen som Driftadministratör hos SÖRAB! Den röda tråden i vår verksamhet är miljötänkande och det finns gedigen kunskap inom avfallsområdet som vi gärna delar. Du får dessutom möjlighet att vara en del av den roliga tillväxtresan när vi ska bli både fler och bättre!
Om oss och tjänsten
SÖRAB är ett kommunalägt bolag med en verksamhet som är avgörande för ett fungerande samhälle. Du kommer att tillhöra sektionen insamling som ansvarar för bolagets återvinningscentraler, returparker och returpunkter.
Som driftadministratör har du en viktig roll och fungerar som länken mellan det praktiska arbetet ute på våra anläggningar (där våra leverantörer och kunder finns) och våra angränsande interna processer. Du arbetar i nära samarbete med sektionschefen och de två driftledarna och din främsta uppgift är att ansvara för och genomföra administrativa arbetsuppgifter. Detta är en ny tjänst hos oss och den kommer till viss del formas efter dig och dina tidigare erfarenheter. Vi befinner oss just nu i en fas där vi arbetar aktivt med digitalisering av vår verksamhet och hoppas att du både kan och vill vara med och bidra.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
Arbeta med förbättring av sektionens administrativa rutiner och arbetssätt
Fakturahantering
Sammanställningar av statistik och rapporter
Uppföljning av nyckeltal, mål och processer
Uppföljning av leverantörsavtal
Övrigt förekommande administration
Om dig
Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet av en administrativ roll. Vi ser gärna att du har erfarenhet från avfalls-/återvinningsbranschen eller annan närliggande bransch, till exempel maskinentreprenad, bygg eller transport. Du är en van dator- och systemanvändare och med det har du goda kunskaper i Officepaketet, främst inom Excel. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten likväl som god kommunikativ förmåga i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Som person är du handlingskraftig, självständig och nyfiken. Du är van att arbeta mot deadlines och trivs i en organisation med högt tempo. Du säkerställer att processer håller hög kvalitet och ditt arbete präglas av effektivitet och noggrannhet. Vidare tycker du om att arbeta med siffor och är både strukturerad och analytisk. Vi är en prestigelös organisation och därför ser vi att du har en god samarbetsförmåga och tvekar aldrig på att hjälpa till.
Annat bra att veta
Du kommer att utgå från sektionens gemensamma arbetsplats Hagby återvinningsanläggning i Täby men resor till SÖRABs övriga anläggningar förekommer.
Tjänsten är på heltid och tillsätts så snart rätt kandidat hittas.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lina Haglund på 070-777 23 73 alternativt rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-592 03 93.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Tidigare erfarenhet av en administrativ roll
Van dator- och systemanvändare och med det har du goda kunskaper i Officepaketet, främst inom Excel
B-körkort och tillgång till egen bil
God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska
Meriterande
Erfarenhet från avfalls-/återvinningsbranschen eller annan närliggande bransch, till exempel maskinentreprenad, bygg eller transport
Om arbetsgivaren - SÖRAB
SÖRAB är ett regionalt miljö-, och returbolag i norra Stockholm som ägs av kommunerna Danderyd, Järfälla, Lidingö, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Täby, Upplands Väsby och Vallentuna. Vårt uppdrag är att på ett miljöriktigt och rationellt sätt ta hand om kommunalt avfall som uppkommer i samtliga ägarkommuner förutom Stockholm. Vi tar även emot verksamhetsavfall från företag. Idag är vi drygt 50 anställda.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Andreas Kreibom
08-50580449
Produktionschef Rickard Cervin
08-50580448