OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Här kommer du att arbeta
LAVAB är ett helägt kommunalt bolag, som bildades så sent som 2017.
Avfallsbranschen är i ständig utveckling och nu behöver vi din hjälp för att på ett kreativt och utvecklande sätt driva våra ÅVCér och insamlingsfordon på denna utvecklingsresa.
LAVAB befinner sig mitt i en spännande utvecklingsresa där digitalisering och IT genomsyrar det mesta, här kommer du aktivt kunna påverka och utveckla samtidigt som existerande lösningar skall levereras.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som driftansvarig, transportledare eller motsvarande. Du ska ha erfarenhet av personalansvar och vi ser gärna att du har erfarenhet eller intresse av tekniskt arbete. Du har avslutade studier med lägst gymnasienivå och har ett stort intresse för att utveckla och anamma ny teknik. Som person ska du vara strukturerad och en god administratör som kan arbeta självständigt utifrån givna ramar. Du kommer att ha kontakt med många människor i tjänsten varför du måste vara en god kommunikatör och kunna företräda bolaget på ett professionellt och tydligt sätt. Samtidigt som du ska vara diplomatisk, ska du också kunna ta för dig och framföra din åsikt. Arbetet omfattar allt från små praktiska problem till att arbeta med utveckling på lång sikt. Det kräver att du är flexibel och kan växla mellan dessa olika uppgifter. Då arbetsgruppen är liten så värdesätter vi god samarbetsförmåga.
Tjänsten innefattar att hantera flertalet verksamhetssystem, så god datavana är ett krav.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten innebär ett omväxlande och utmanande arbete. Du kommer huvudsakligen att arbeta med att arbetsleda, planera och följa upp det dagliga arbetet som utförs av egna medarbetare samt i vissa fall entreprenörer. I arbetet ingår arbetsuppgifter av administrativ karaktär så som inköp, administration, mängd- och ekonomiuppföljningar. Du kommer att arbeta med att utveckla vårt sätt att behandla olika typer av avfall, ex sortering, förädling samt avsättning av olika avfallsfraktioner.
Eftersom bolaget har en nollvision avseende arbetsskador så är arbetsmiljön en viktig del i vårt dagliga arbete.
Vi behöver dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor och utvecklas tillsammans med oss samt hjälpa till att leverera tjänster och produkter i världsklass.
Vi söker dig som:
• Har dokumenterad vana av att arbeta med att leda personal.
• Starkt engagemang och driv.
• Har en utpräglad ansvarskänsla och förmåga att arbeta självständigt.
• Har lägst körkortsbehörighet B.
• Vi värdesätter att du är positiv, självständig, noggrann och pålitlig.
• Du är en kommunikativ och utåtriktad person med god samarbetsförmåga som trivs med stora kontaktytor.
• Du trivs med att jobba lösningsorienterat både självständigt, i grupp och vill vara drivande i att tillsammans bygga upp framtida insamlingssystem och kommande utmaningar. Vår ambition är att alltid driva utvecklingen framåt, utveckla, effektivisera och hitta smartare arbetssätt.
• Du innehar goda datakunskaper och är van att uttrycka dig såväl i tal som i skrift på svenska.
Det är meriterande om du:
• Har ledarskapsutbildning.
• Är intresserad av hållbarhet och miljö.
• Har C, CE behörighet.
• Har ADR utbildning.
Arbetsplatsens placering: Lycksele ÅVC
Anställning: Heltid, fast anställning. Provanställning kan förekomma.
Ansök senast: 31-8 2023
För specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss.
Vi undanber oss all kontakt från annonsförsäljare som inte söker tjänsten.