OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hotel J medlem i Design Hotels™ ligger vackert beläget vid Stockholms hamninlopp på en av Stockholms absolut mest natursköna och spektakulära platser med en betagande och milsvid utsikt över Kungliga Djurgården och Lidingö.
Inspirationen från ett klassiskt sommarhus i seglarstaden Newport sitter i väggarna – en kombination av tidlös lyx och genuin hemtrevnad.
Nu söker vi på Hotel J & Restaurant J en ny positiv och serviceinriktad kollega som vill vara med oss och utveckla F&B på Hotel J. Du förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet bemötande. Du har tidigare arbetat inom hotell, restaurang och event/konferens och känner dig lika trygg i att både själv arbeta operativt med våra grupper och gäster som att delegera och leda dina kollegor.
Utöver att vi ser ett ökat tryck på förfrågningar på allt från mindre konferenser, middagar i chambre séparée till större konferensgrupper, bröllop och födelsedagsfester vill vi även satsa på en ny restaurangupplevelse på Hotel J som komplement till den redan mycket populära Restaurant J nere vid vattnet.
Vi tror att det kommer bli ett högt tempo i höst och söker dig med känsla för detaljer och som älskar varierat arbete och vill vara med oss och utveckla våra produkter och tjänster.
På Hotel J har vi flera byggnader och lokaler där du kommer att ansvara för driften på daglig basis och se till att våra gäster alltid får en oförglömlig upplevelse.
Arbetstiderna är varierande från veckan till vecka beroende på säsong hur våra bokningar ser ut.
Vi ser gärna att du har:
Du har en gymnasial utbildning
Erfarenhet av konferens, reception, restaurang, festvåning.
Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt samtidigt som du kan hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar
Du kan ta egna initiativ och gillar fartfyllda dagar
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Talar du övriga språk är det meriterande
Du har datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
Tjänsten en tillsvidareanställning på heltid, 100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Arbetstiden är varierande och kommer mestadels vara kvällar och helger.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefine Edstein, Receptionschef
Pawel Petersén, VD
0705224475
Emelie Alm, Director of inhouse sales
0709 60 22 70