OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att hållbart kunna ha det samhälle vi är vana vid behöver vi göra förändringar, bland annat i vårt sätt att transportera oss genom omställningen till eldrift. Bee Charging Solutions är en av Sveriges ledande aktörer inom e-mobility och kommer, genom att tillgodose marknadens behov av enkel, flexibel och kvalitativ laddning till elbilar, att växa ytterligare de kommande åren. Därför söker vi nu dig som vill arbeta som Driftansvarig i en snabbväxande bransch inom ett av de mest aktuella teknikområdena!
OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET
Bee Charging Solutions har sedan starten 2015 vuxit till att idag vara cirka 30 dedikerade medarbetare som brinner för att driva omställningen till elektrifierat genom att erbjuda tjänster inom e-mobilty och sprida kunskap för att inspirera fler att välja elbil. Förutom att tillhandhålla helhetslösningar som möjliggör snabb och säker laddning där människor bor och jobbar, har Bee ett av Sveriges ledande nätverk av publika laddstationer. Detta gör det enkelt att äga och köra elbil och du kan fokusera på vart du ska härnäst, istället för hur du skall ta dig dit.
Som driftansvarig på Bee Charging Solutions kommer du att ha en viktig roll där du ansvarar för driften av Bee’s publika laddnätverk. Du är spindeln i nätet och har många kontaktytor vilket innebär att din struktur och koordinerande förmåga kommer att sättas på prov. Internt kommer du att ha en tät dialog med bland annat kundservice och försäljning, externt kommer du bland annat att ansvara för kontakten med underleverantörer och det viktigaste av allt - Bee’s kunder! Utöver att hantera daglig drift kommer du att arbeta med förbättring och effektivisering kopplat till processer, rutiner och analys. Bee’s verksamhet är under ständig förändring och du förväntas bidra med ditt engagemang och din kunskap i syfte att höja kvaliteten på ditt och dina kollegors arbete.
EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER
- Felsökning av laddstationer på distans samt säkerställande av åtgärd.
- Ansvara för löpande kommunikation till kund.
- Kontinuerligt gruppera, följa upp och stämma av ärenden med underleverantörer.
- Säkerställa internkommunikation i pågående ärenden.
- Genom analys av bland annat serviceärenden, skapa förutsättningar för proaktivt arbete gentemot kund i syfte att öka kundnöjdhet.
- Effektivisering av ärendehantering.
DU ERBJUDS
- En roll med stort eget ansvar.
- Möjlighet att bidra med din kunskap och erfarenhet för att utveckla verksamheten.
- Att verka i ett innovativt företag och i en spännande och bransch.
- Att utvecklas tillsammans med likasinnade kollegor.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en god teknisk kompetens och vill utvecklas ytterligare.
- Har erfarenhet av att arbeta i en händelserik och koordinerande roll med många kontaktytor.
- God erfarenhet av att skapa processer och struktur.
- Har ett dedikerat servicetänk men även vågar kravställa internt såväl som externt.
- Drivs av högt uppsatta mål och att vinna som lag.
- Har en generellt god IT/systemförståelse och har lätt för att ta till dig nya system och miljöer.
- Goda kunskaper i Officepaket och mer specifikt Excel. Meriterande är kunskaper i Microsoft Power BI.
- Talar och skriver flytande i svenska och engelska.
SOM PERSON TROR VI ATT DU ÄR/HAR
- Prestigelös. Du vet att det krävs ett lag för att vinna spelet och hjälper dina kollegor med högt och lågt vid behov.
- Initiativtagande. Du identifierar förbättringsområden och säkerställer att dessa implementeras av dig och dina kollegor.
- Flexibel. Företaget är under kraftig tillväxt och den ena dagen är inte den andra lik. Du har förmågan att anpassa ditt arbetssätt utefter omständigheter som råder.
- Kulturbärare. Du bidrar aktivt till arbetsglädje på arbetsplatsen.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse.
Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider.
Plats: Helsingborg
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Bee Charging Solutions önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).