OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS Alarm har statens uppdrag att ansvara för nödnumret 112. Vi ser till att rätt hjälpresurser kommer till rätt plats i rätt tid. För att klara detta krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga, stort engagemang och som delar vår mission - att arbeta för ett tryggare samhälle. Som driftchef är ditt uppdrag att leda, planera och följa upp den operativa driften på SOS-centralen, vilken pågår dygnet runt. Du har ett stort samverkansperspektiv i ditt arbete, såväl internt som externt, och du har personalansvar för cirka 25 personer. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för resursdimensionering/bemanning och schemaplanering, kostnadsuppföljning samt ansvar för centralens kvalitets- och säkerhetsarbete. I rollen ingår även en aktiv kontakt med externa aktörer, med tyngdpunkt på ambulanssjukvård, räddningstjänst och polis. Det är meriterande om du har erfarenhet från någon av de verksamheterna. Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av personal och driftledning, gärna från verksamhet som pågår dygnet runt, samt erfarenhet av kundvård. Du tycker om att arbeta med människor, har mycket god samarbetsförmåga, ett tekniskt intresse och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer. Du har mycket god förmåga att leda och skapa struktur. Du har empati, engagemang och bra inlevelseförmåga samt har lätt att fokuserai krävande situationer. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund men du måste vara svensk medborgare.
Kontaktpersoner på detta företaget
LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors
Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm
Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087