OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha en roll som kombinerar ledarskap med kundservice och administration? Då kan tjänsten som driftchef hos oss i Upplands Väsby kommun vara något för dig!
Vi erbjuder dig
Som driftchef hos oss kommer du till en väl etablerad och fungerande verksamhet med inarbetade rutiner, system och dokumentation. Här finner du en tjänst som kombinerar administrativt arbete med ett nära ledarskap för en mindre verksamhet.
För att du ska känna dig trygg i din roll som chef hålls regelbundna utbildningar, möjlighet finns att deltaga i ett mentorprogram och fyra gånger per år hålls även ett Ledarforum för kommunens alla chefer. Vi strävar även efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan ditt arbetsliv och din fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och som flera olika personalförmåner. Mer information finner du på www.upplandsvasby.se/karriar
Om oss och uppdraget
Bilpoolen är en del av gata/park-enheten och ingår därmed i Kontoret för samhällsbyggnad. Verksamheten som utgår från samma lokaler som övriga driftenheter samarbetar även med gata/park-driften under bilpoolens lågsäsong (sommaren). Bilpoolen är en mindre verksamhet som ansvarar för administration kring och skötsel av kommunens bilpoolsbilar och arbetsfordon. I dagsläget inkluderar det omkring 60 stycken fordon, 20 elcyklar samt ett par SL kort. Utöver driftchef finns på verksamheten tre medarbetare.
Tjänsten är en deltidanställning på 80 %, som i dagsläget till 60 % omfattas av av administrativa arbetsuppgifter.
De administrativa arbetsuppgifterna innefattar uppgifter kopplat till fordonen såsom schemaläggning, skadehantering, avyttring av fordon samt tidsbokning för service, besiktning eller verkstad. Vidare ingår att hantera upphandlings-, inköps- och ekonomifrågor för verksamheten. Dessutom ansvarar driftchef för administration i bilpoolsprogrammet och elektroniska körjournaler samt löpande omvärldsbevakning inom området.
Som chef har du verksamhets-, personal-, budgetansvar samt delegerat arbetsmiljöansvar. Det innebär daglig arbetsledning och stöttning av verksamhetens tre medarbetare. Du håller i regelbundna drift- och arbetsplatsmöten samt medarbetar- och uppföljnings-/lönesamtal. Vidare ingår att organisera, planera, genomföra och följa upp arbetsmiljön på enheten. I samråd med gatuchef arbetar du fram och följer upp verksamhetens budget.
Är du den vi söker?
Vi söker efter dig som har som lägst gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet som arbetsledare. Du behöver ha erfarenhet av en administrativ tjänst och ha arbetat med upphandlingsfrågor. Tjänsten ställer krav på svenska i tal och skrift samt B-körkort. Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning, har arbetat i en politiskt styrd organisation eller erfarenhet inom service- eller fordonsbranschen som innefattat kundfokus.
Som person är du lösningsorienterad och strukturerad. Du har förmågan att organisera och planera ditt arbete väl, slutföra det du påbörjat och har lätt för att självständigt hantera uppkomna problem. Eftersom rollen i sig innebär ett kundfokus behöver du även vara relationsskapande. Du har bland annat lätt för att möta människor och ta initiativ i sociala sammanhang.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare