OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I tjänsten som Driftchef Kävlinge, får du möjlighet att göra stor skillnad! En omväxlande roll med många kontaktytor, där kunskap om lastbilar, verksamhetsstyrning och människor kommer till användning. Kom och bli en del av Sysav och bidra till samhällsnyttan. Vi gör det tillsammans, med ansvar och engagemang.
Ansvarsområden
Vi erbjuder en tjänst som Driftchef på driftenhet Kävlinge som tillhör avdelning Farligt avfall & Logistik. I rollen som Driftchef ansvar du för kontinuerlig uppföljning och planering av verksamheten. I ditt uppdrag ansvarar du för driftplanering, driftoptimering och effektiv daglig drift av insamling av hushålls- och trädgårdsavfall i Kävlinge kommun. Del av din tjänst innebär också att upprätta och utveckla erforderlig dokumentation för verksamheten, exempelvis gällande fordon, kärl och egenkontroller av verksamheten. Du kommer även att delta i projektarbete.
Arbetet innebär många kontakter med medarbetare, entreprenörer samt inhyrd personal, vilket ställer krav på att du har lätt för att samarbeta och leda på ett professionellt sätt. Tjänsten innebär ett arbete i en bransch där miljöfrågan är central och i stark utveckling.
Du kommer att ingå i en ledningsgrupp tillsammans med tre andra enhetschefer och en avdelningschef. I den gruppen möts du av ett öppet klimat, där man gärna delar med sig av kunskap, utmanar varandra på ett konstruktivt sätt och söker stöd i frågor vid behov.
Varför arbeta på Sysav?
På Sysav blir du en del av ett företag där visionen är en viktig ledstjärna: ”Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer”. Du får en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras, samt goda förutsättningar att må så bra som möjligt - bland annat genom förmånlig sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.
Ditt team
Ditt team består utav en handfull erfarna medarbetare, som är erfarna och kunniga inom området. Du får förmånen att leda och utveckla dessa medarbetare och ansvara för enhetens arbetsmiljö.
Arbetstider
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Kvalifikationer
Viktiga erfarenheter
• Eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Bred teknisk förståelse
• Minimum tre års erfarenhet som ledare
• Erfarenhet av budgetansvar
• Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska
• Mogen officeanvändare och i övrigt god vana i olika system kopplade till arbetet
• B-körkort
Meriterande
Vi kommer att bli extra glada om vi ser att du har C-körkort och/eller erfarenhet och kunskap inom transportplanering och transportoptimering. Checkar du av någon eller flera av nedan erfarenheter ser vi också det som mycket positivt:
• YKB-utbildning
• Erfarenhet från insamlings-, renhållnings- och/eller logistikbranschen alternativt underhållsavdelningar inom brandförsvar, försvarsmakten eller polisväsendet.
• Kunskap i EDP mobile/future
• Erfarenhet av att ha varit projektmedlem i företagsövergripande projekt
Personen vi söker behöver vara helhetsorienterad, lätt skapa sig en överblick och arbeta med ett helikopterperspektiv i tanke och arbete för att kunna skifta mellan strategiskt och operativt arbete. Kundfokus är viktigt, för att vidareutveckla organisationen utifrån ett servicevänligt och utbildande perspektiv. Du är en drivande och beslutskraftig person, som på ett positivt sätt påverkar arbetssätt framåt och följer upp. Samt även en ödmjuk, ansvarstagande och öppenhjärtlig person som lätt skapar öppna och förtroendefulla relationer med de hon/han möter.
Du som ledare
En stark värdegrund och en positiv företagskultur är en självklarhet att eftersträva i vårt arbete. Sysav står för ett öppet, inkluderande och tillitsbaserat ledarskap. Som ledare på Sysav prioriterar du ditt ledarskap och har vilja, mod och engagemang att ständigt utveckla dig själv och dina medarbetare. För att trivas i rollen är det viktigt att du:
• har ett genuint intresse för ditt kompetensområde
• har en god analysförmåga och ett helhetsperspektiv
• är kommunikativ och tydlig gentemot både medarbetare och organisation
• har lätt för att samarbeta
• har god självkännedom
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald med olika erfarenheter, identiteter och bakgrunder, därför ser vi gärna kvinnliga sökanden till den här tjänsten.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-03-21. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
I den här rekryteringen samarbetar Sysav med Randstad. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karolina Andersson på karolina.andersson@randstad.se alternativt 0705736613 vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.
Om företaget
Sysav är ett miljö- och återvinningsföretag som tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044