OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter i både offentlig och privat sektor. I vårt uppdrag ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Bolaget omsätter 765 mnkr, har ca 90 anställda och ett fastighetsbestånd på ca 660 000 m². För mer information besök higab.se
Gillar du variation i vardagen? Hos oss är inget hus det andra likt! Higab söker en driftchef. I rollen kommer du leda avdelningen för drifttekniker och energiingenjör. I tjänsten ingår både personal- och ledaransvar samt ekonomiskt ansvar. Du ska på ett engagerat, målinriktat och kommunikativt sätt både leda och utveckla avdelningen med tydligt kundfokus. Du kommer också att ha ansvar för samordning av bolagets övergripande driftfrågor, du rapporterar till VD och ingår i företagsledningen.
Du har stort intresse för driftoptimering och energieffektivisering - det är du som ska leda utvecklingen och driva bolagets arbete med dessa högprioriterade frågor.
Vi arbetar målfokuserat och efter tydliga värderingar. Som driftchef hos oss har du ett kvalitets- och miljöansvar samt arbetsmiljöansvar. Vi har ett kvalitetsledningssystem och arbetar med att ständigt förbättra våra processer och arbetssätt och det är viktigt att du ser till helheten i verksamheten och bidrar med din erfarenhet för att vi tillsammans ska lyckas.
Vi erbjuder
Higab erbjuder ett intressant och omväxlande arbete fullt av utmaningar och möjlighet att arbeta med några av Göteborgs mest kända och karaktäristiska hus. Higab har ett mycket varierat fastighetsbestånd med en stor del kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Driftavdelningen arbetar nära vår serviceavdelning som består av servicechef, 14 servicetekniker och fyra tekniska förvaltare med flera. Den här tjänsten passar dig som vill arbeta i en positiv företagskultur med fantastiska kollegor där vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, där vi bryr oss, arbetar tillsammans och tänker nytt.
Kvalifikationer och bakgrund
Du har erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen med inriktning på drift i fastigheter. Du bör ha relevant högskoleutbildning, gärna ingenjörsutbildning eller motsvarande kunskaper. Det är bra om du har haft personal- och resultatansvar och har dokumenterat goda ledaregenskaper. Du är en god kommunikatör med förmåga att inspirera och få med dig andra. För att framgångsrikt utveckla bolagets driftsprocess är det viktigt att du har helhetssyn, analytisk förmåga, hög social kompetens och gillar förändringsarbete. Vi förutsätter att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 juni 2020. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg, 0763-17 07 41.