OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med stor entusiasm och fallenhet för att leda och inspirera andra?
Är du starkt affärsinriktad och drivs av att skapa och bibehålla goda långsiktiga kundrelationer?
Då kan du vara vår nya driftchef till vår kund SAS på Arlanda! Vi letar nu efter dig som vill utveckla och leda vår leverans av fastighets- och arbetsplatsservice tillsammans med vår kund.
Om rollen
Som driftchef kommer du ansvara för den dagliga samordningen och ledning av dina medarbetare, fyra inom fastighetsservice och fyra inom arbetsplatsservice. I rollen som driftchef har du en god kommunikation med medarbetare, men även en god och affärsmässig kommunikation med kunder och leverantörer.
Du kommer även att:
• Optimera och effektivisera det korta och långsiktiga fastighetsunderhållet i kunds fastigheter
• Utveckla, driva och genomföra förbättringsåtgärder och kostnadseffektiva underhållsplaner
• Implementera moderna underhållsprocesser, arbetsmetoder och verktyg
• Fortsätta utveckla metoder kring analyser av underhållsdata samt ge input till relevanta KPI:er
• Operativt ansvar i linje med finansiella mål och delaktig i månadsbokslut samt arbeta med effektiva kassaflödesprocesser
Vi söker dig som har
• Utbildning inom fastighetsteknik, underhåll, tillsyn eller skötsel alternativt motsvarande kompetens erhållen genom flerårig branscherfarenhet
• God ledarerfarenhet
• Ekonomisk kunskap i form av förståelse för resultaträkning och kassaflöde
• Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på såväl svenska som engelska
Det är även meriterande om du har erfarenhet av att tillämpa omfattande avtalsleveranser och förmågan att lära dig avtal och förstå grundläggande avtalsjuridik inom fastighetsservice samt god datorvana.
Om dig
• Du drivs av ett starkt service- och affärsmannaskap
• Förmåga att motivera och engagera omgivningen
• Förmåga att leda och arbeta i team
• Problemlösningsförmåga
• Analytisk förmåga
Vi erbjuder
I rollen som driftchef får du utrymme att självständigt leda, driva och utveckla produkten/tjänsten inom ramen av verksamhetens affärsplan, riktlinjer, policy och de beslut som fattas i Coor ledningsgrupp. Du får befogenhet att fatta ekonomiska beslut inom ramen för din attesträtt. Inom Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Vi har kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.
Har du några frågor om tjänsten?
Välkommen att kontakta Per Stinessen, 010-559 50 74. Ansökningar hanteras löpande, så ansök redan idag. Vi ser fram emot din ansökan!
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen.
Om Coor
Coor är en av Nordens ledande serviceleverantörer inom facility management (FM). Vi samordnar, utför och utvecklar olika tjänster i och omkring en fastighet. Ambitionen är att leverera marknadens smartaste och mest utvecklade erbjudande – vi kallar det Service med IQ.
Bland kunderna finns större och mindre verksamheter i många sektorer, såväl privata som offentliga. Coor bedriver verksamhet främst i Norden, men har också viss närvaro i Belgien och Estland.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Mikael Larsson
08-55396181
0730-684058
Coor Service Management
Johanna Lindstedt
08-7642532
Marcus Kahanek
011-194354