OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm Vatten och Avfall är Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag. Vi är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Vi tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör och har ett långsiktigt ansvar för kommande generationer. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Driftcontroller arbetar du primärt med ersättningar gentemot våra samarbetspartners. Våra samarbetspartners ligger under olika avtal som innebär olika ersättningar, som baserar på exempelvis antalet tömningar och den vikt de olika tömningarna ligger på. Det är viktigt att vi har kontroll över detta för att säkerställa så både vi och våra samarbetspartners får den ersättning de olika avtalen berättigar. Det är även viktigt för oss att ha koll på detta flöde för att i dialog med våra samarbetspartners verka för utveckling och förbättring, på både kort och lång sikt!
Vidare kommer du arbeta med validering av fakturering och de ersättningsunderlag som inkommer, där du även innehar kontaktytan gentemot teamledare, enhetschef och avdelningschef i rapportering kring enhetens insamlingsinformation.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Fortlöpande arbete med ersättningar gentemot våra samarbetspartners, vilket inkluderar bonus och avdrag
• Validera inkommande fakturor och ersättningsunderlag
• Identifiera och hantera ej debiterade återrapporteringar
• Inläsning av olika filer
• Leverera underlag, statistik och rapporter till samarbetspartners
Utöver ovanstående uppgifter kan ytterligare arbetsområden tillkomma i dialog med din närmaste teamledare. Din huvudsakliga arbetsplats kommer vara på vårt huvudkontor i Ulvsunda, med möjlighet till distansarbete i dialog med din närmaste chef.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
• Högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller redovisning, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.
• Erfarenhet av arbete som innehåller stora mängder numerisk information
• Erfarenhet av ekonomisk avtalsuppföljning gentemot avtal.
• Van användare av Microsoft Excel
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av avfallsbranschen, erfarenhet av offentlig sektor eller politiskt styrd verksamhet och även om du har erfarenhet av vårt system BFUS (Business for Utilities system).
Som person innehar du följande personliga egenskaper:
• Självgående - Du tar ansvar för ditt egna arbete genom att strukturera och driva ditt arbete framåt självständigt.
• Strukturerad - Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en förmåga att prioritera och hålla uppsatta tidsramar.
• Noggrann - Du har förmåga att se till detaljer i din planering, ditt utförande och dina uppgifter. Du är strävar efter att ha en hög kvalité inom ramen för ditt uppdrag.
• Initiativtagande - Du tar initiativ i ditt arbete och får saker att hända. Du besitter en förmåga att omsätta planering till aktivitet som leder till önskade resultat.
• Problemlösande analysförmåga - Du har förmåga att arbeta med komplexa frågor genom att analysera och bryta ner dessa problem i sina beståndsdelar, i syfte att lösa dem.
ÖVRIGT
Förutom spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett bra arbetsklimat erbjuds du även goda anställningsförmåner och arbetsvillkor i en lärande organisation. Vi erbjuder våra medarbetare goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mera om oss på svoa.se/jobb