OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en initiativtagare och vill vara med och utveckla Stockholm stads tjänster för insamling av stockholmarnas hushålls-, förpacknings-, mat-, trädgårds-, och pumpbara avfall? Vi är Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag som varje dag tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Tillsammans arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad. Om du känner dig träffad och delar vår vision kan du vara den vi söker!
Enheten Insamling, vars huvudsakliga uppdrag är att säkerställa att en effektiv insamlingsverksamhet med hög service tillsammans med våra samarbetsparter, söker nu en driftcontroller. Tjänsten innebär stora möjligheter till utveckling i och med att området innefattar flera kompetensområden. På avdelningen Avfall är vi ca 60 medarbetare. Avdelningen ansvarar för att insamling och behandling av stockholmarnas avfall sker på ett miljömässigt och kostnadseffektivt sätt. Verksamheten är taxefinansierad och omsätter ca 1 miljard kr om året. Avfallsavdelningen är en beställarorganisation och vi arbetar för att uppnå och bibehålla goda relationer med våra samarbetsparter och att ständigt förbättra våra avtal och tjänster.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Driftcontroller arbetar du primärt med ersättningar gentemot våra samarbetspartners. Våra samarbetspartners ligger under olika avtal som innebär olika ersättningar, som baserar på exempelvis antalet tömningar och den vikt de olika tömningarna ligger på. Det är viktigt att vi har kontroll över detta för att säkerställa så både vi och våra samarbetspartners får den ersättning de olika avtalen berättigar. Det är även viktigt för oss att ha koll på detta flöde för att i dialog med våra samarbetspartners verka för utveckling och förbättring, på både kort och lång sikt!
Vidare kommer du arbeta med validering av fakturering och de ersättningsunderlag som inkommer, där du även innehar kontaktytan gentemot teamledare, enhetschef och avdelningschef i rapportering kring enhetens insamlingsinformation. I rollen läggs även stort fokus på löpande datadrivet analysarbete.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Fortlöpande arbete med ersättningar gentemot våra samarbetspartners, vilket inkluderar bonus och avdrag
• Direktkommunikation med upphandlade samarbetspartners
• Validera inkommande fakturor och ersättningsunderlag
• Identifiera och hantera ej debiterade återrapporteringar
• Inläsning av olika filer
• Leverera underlag, statistik och rapporter till samarbetspartners
• Arbeta med felsökning, samt datadrivet analysarbete
• Underhålla och uppdatera de rutiner och processer som styr arbetet samt ta fram nya vid behov
• Löpande hantering av inkomna ärenden
Utöver ovanstående uppgifter kan ytterligare arbetsområden tillkomma i dialog med din närmaste chef. Din huvudsakliga arbetsplats kommer vara på vårt huvudkontor i Ulvsunda, med möjlighet till distansarbete i dialog med din närmaste chef.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
• Högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller informationshantering, alternativt flera års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig
• Erfarenhet av arbete som innehåller stora mängder numerisk information
• Erfarenhet av avtalsuppföljning gentemot avtal
• Hög IT-mognad, inklusive goda kunskaper i Microsoft Excel
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av avfallsbranschen, erfarenhet av offentlig sektor eller politiskt styrd verksamhet.
I den här rekryteringen lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du van att prioritera och självständigt lösa problem, samtidigt som du trivs med att arbeta i grupp. Det är viktigt att du är noggrann och systematisk i ditt arbete. Du är prestigelös och delar gärna med dig av din kunskap till andra, och vi ser även att du är en god kulturbärare som bidrar med mycket positivitet och ett högt engagemang.
ÖVRIGT
För oss är medarbetarnas hälsa i fokus. Vi underlättar för dig att göra hälsosamma val och att kunna kombinera arbete, fritid och familj. Vi erbjuder därför många av våra medarbetare förmånligt flextidsavtal och möjlighet att jobba hemifrån. Läs mer om oss på vår hemsida svoa.se/jobb.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt i den här rekryteringen har vi valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess.
Vi är en arbetsgivare som värnar om och strävar efter en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och vår samhällsviktiga funktion, vilket innebär att du som slutkandidat kommer att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner. Som slutkandidat kommer du även att genomföra en säkerhetsprövning och registerkontroll i samband med anställning. Detta då Norsborg vattenverk är ett skyddsobjekt.
För ytterligare information om tjänsten, kontakta Teamledare Magnus Klasell, eller för att veta mer om processen, kontakta HR-partner Madeleine Lindholm.
Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan före sista ansökningsdatum. Välkommen!