OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en handlingskraftig specialist inom AV-teknik som vill vara med och göra skillnad? Är du mån om att både ljud och bild fungerar tillsammans i ett konferensrum? Har du ett ”öga” för helheten och förståelse för vad som krävs i varje rum? Välkommen till oss på Säkerhetspolisen!
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati, våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som specialist inom AV-teknik får du vara med från början till slut när det kommer till tekniken i våra mötesrum. Du har huvudansvaret för hela livscykelhanteringen av tekniken i rummen och ser till att de behov som finns för rummen uppfylls. Du samlar in behovet från verksamheten och gör sedan en kravställning till leverantörerna som du har ett nära samarbete med. Även produktägare, IT-support och fastighetsskötare är några av de funktioner som du arbetar tillsammans med för att få ditt arbete att flyta.
Du både skapar och upprätthåller dokumentation och användarmanualer och ser även till att IT-support och användare vet hur tekniken fungerar. Du omvärldsbevakar och följer med i utvecklingen av system, samtidigt som du har en medvetenhet kring både informationssäkerhet och IT-säkerhet.
I din roll planerar du och även genomför mindre uppdrag och reser även runt till de platser där myndigheten har AV-utrustning. Du arbetar hela tiden proaktivt för att försöka förekomma innan behoven från användarna uppdagas. Du är även den som tar emot leverantörer när utrustning behöver installeras eller åtgärdas.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
För denna roll behöver du ha:
· Gymnasieutbildning med godkänt resultat
· Arbetat minst två år med AV-teknik för konferensrum där det ingått att både installera nytt och förvalta befintlig utrustning
· God kunskap om ljud och bild
· Grundläggande kunskap för generell teknik, exempelvis att klient och videoutrustning ska fungera ihop i samma mötesrum
· Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
· B-körkort på grund av att resor ingår i tjänsten
Det här är kollegan vi söker
Du är en strukturerad person som kan arbeta självgående och tycker om att driva projekt från början till slut. Du är kvalitetsmedveten och vill att ditt arbete ska leverera det bästa så att både användare och leverantörer är tillfreds.
Du trivs med andra människor och att vara tillmötesgående faller sig naturligt för dig. I allting du gör har du en säkerhetsmedvetenhet och du har ingenting emot att resa i ditt arbete. Du är prestigelös och kan vara flexibel, då ingen dag är den andra lik i vår verksamhet.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov finns och i vilken riktning vill du utvecklas?
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 70 82. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.