OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av teknik och problemlösning? Motiveras du av att erbjuda kunderna förstklassig service och vara en del av en arbetsplats där varje medarbetare spelar en viktig roll och där din kompetens värderas högt? Har du även ett intresse för system och en god teknisk förståelse - Då har vi jobbet för dig!
Dina arbetsuppgifter
Din primära arbetsuppgift är att hjälpa kunderna med eventuella tekniska problem eller frågor. Att felsöka och problemlösa är en stor del av vardagen. En grundförståelse för teknik är mycket viktigt för att lyckas i rollen.
Som Supporttekniker har du en tät dialog med våra kunder, det är därför viktigt att du har en hög social kompetens och är duktig på att kommunicera.
En stor del av arbetet går också ut på att kvalitetssäkra processer. Det är din uppgift att kontrollera och säkerställa att produkten och leveransen uppfyller våra höga kvalitetskrav.
Din profil
Vi söker dig med en teknisk eftergymnasial utbildning, exempelvis en ingenjörsutbildning.
För att lyckas i rollen som Supporttekniker måste du ha ett gediget teknikintresse, brinna för att hjälpa kunder och alltid sträva mot högsta möjliga kundnöjdhet. Du är noggrann i ditt arbetssätt och lägger mycket stor vikt på kvalitet i ditt arbete.
Vi ser också att du är en problemlösare och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Du skall ha en god social kompetens, ha lätt för att samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat. Du tar ett stort ansvar och har förmåga att arbeta självständigt och är driven i ditt arbete. Kunskap inom programmering är meriterande.
Övrig information
Placeringsort: Halmstad
Arbetstid: Heltid, dagtid
Omfattning: Tillsvidare
Lön: Individuell lönesättning
Start: Efter överenskommelse
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Draper Europe AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Sara Hollsten på telefon 0733-20 56 33 eller via mail sara.hollsten@maxkompetens.se
Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Draper Europe AB erbjuder ett brett sortiment av hantverksproducerade Solskyddssystems- och Audiovisuella produkter. I allt vi producerar utgår vi från våra högts satta kvalitetskrav. Därför använder vi endast de bästa komponenterna i vår strävan efter hållbara, användarvänliga och snyggt designade produkter.
Draper Europe AB är idag ett svenskt företag med utgångspunkt i hjärtat av Halmstad. Genom vår VD Tomas Andersson och hans långa erfarenhet inom bolaget har vi byggt upp en stark organisation med VI-känsla. Det är med den känslan vi möter alla våra utmaningar inom utveckling, design och tillverkning av solskyddssystem och audiovisuella produkter för både privat och kommersiellt bruk.