Driftiga IT-supporttekniker till PostNord i CPH!

Arbetsbeskrivning

VILL DU BLI IT-SUPPORTER VID POSTNORDS NYA NORDIC SERVICE DESK?

PostNords IT-organisation står inför många spännande, strategiska IT-utmaningar. IT-organisationens

ansvar omfattar generellt daglig drift av IT-stöd, informationstjänster och leverans av IT-lösningar till

PostNords verksamhet. En väsentlig del sker via partners och leverantörer, vilket betyder att vi lägger stor vikt vid att arbeta efter best practice-processer och -metoder.



På IT-avdelningen Service & Infrastrucure Management håller vi bl.a. på med att konsolidera och utveckla PostNords hittillsvarande IT Service Desk-funktioner i en ny Nordic Service Desk. Det innebär utfasning av vissa befintliga funktioner och uppbyggnad av andra helt nya.

Här erbjuder vi ett spännande, utvecklade jobb i en hektisk och utmanande vardag. Arbetsplatsen är

Bernstorffsgade 36, 1566 København V, nära Köpenhamns centralstation Hovedbanegården. Arbetstiderna är som utgångspunkt normal kontorstid.

Mångfald är en naturlig del i PostNord koncernens verksamhet. Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.



BLI EN DEL AV VÅRT PROFESSIONELLA TEAM

Vi söker ny ytterligare 3 stycken IT-support till vår nya Nordic Service Desk. Vi har varit igång med den nya helpdesken i ca. 6 månader och behöver förstärka gruppen lite mera för att bli ännu vassare på det vi gör.

Detta är jobbet för dig som vill hjälpa till med att både prägla en helt ny Nordic Service Desk inom PostNord och ge support åt PostNords användare med hjälp av ny, modern webbteknologi som exempelvis chatt, wiki och sociala medier. Vi vill bli kända för vår professionalism, service och kompetens med fokus på värdeskapande för verksamheten.



DINA KVALIFIKATIONER FÖR ATT BLI FRAMGÅNGSRIK HOS OSS

Du kommunicerar klart och tydligt. Du pratar och skriver svenska flytande och behärskar engelska på en hög nivå, såväl muntligt som skriftligt. Du är serviceorienterad och bra på att sätta dig in i användarnas sits. Du har minst 2 års erfarenhet av support, helpdesk eller kundtjänst där du har supporterat via telefon och email. Under arbetet hanterar du också obehindrat kontakten med kollegor och PostNords partners och leverantörer. Du har god kännedom om ITIL-processerna och gillar att arbeta med verktygsstödda processer. Om du har kännedom om de applikationer som används inom den svenska delen av PostNord är det en klar fördel, men inget krav. Du tycker om att lära dig nya saker.



EN OMVÄXLANDE ARBETSMILJÖ

Vi arbetar i en dynamisk miljö med en omväxlande, hektisk och ibland oförutsägbar vardag. Det tar du med ro. Du ska tycka om tanken att du bidrar till att forma en ny avdelning, och du ska vara lyhörd gentemot andras förslag och idéer och intresserad av nya sätt att sköta arbetsuppgifterna på. Du är också inställd på att det förekommer vissa resor under upplärningstiden.



SÄKERT OMDÖME!

Du har ett utpräglat analytiskt sinne och kan sortera komplex information och dra slutsatser från enskilda delar. Du är resultatinriktad samtidigt som du respekterar de processer som bidrar till att skapa resultat. Du vet att en positiv inställning till uppgifter och människor är en viktig förutsättning för att skapa ett fungerande samarbete.



VI LEVERERAR!

Vi arbetar professionellt, serviceinriktat och med gott humör. Det finns goda möjligheter till

kompetensutveckling, en hög grad av flexibilitet och frihet under ansvar.



VILL DU VETA MER?

Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Beroende på utbildning sker anställning enligt AC-avtalet eller Industriens Funktionæroverenskomst samt lokala avtal i Post Danmark under HK/Post &

Kommunikation. Mer information om tjänsten får du av rekryteringskonsult Nermin Biscevic på Dfind IT som du når på nermin.biscevic@dfind.se eller på 0733-434 194

Uppdragsgivare: PostNord

Ort: Köpenhamn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 8 juli 2013

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024