Arbetsbeskrivning
Söker du en vardag på jobbet som bjuder på variation, håller din planeringskompetens skarp och där du ena dagen praktiskt arbetar med våra servicebilar och andra dagen sitter vid datorn och skriver rutiner för hur vi ska jobba på bästa sätt? Då har vi tjänsten för dig! Vår nuvarande driftkoordinator studerar och vi söker en vikarie.
Vad gör en driftkoordinator?
Sector Alarm har i dagsläget ca 120 säkerhetskonsulter som arbetar över hela landet med att träffa våra nyblivna kunder, ge rådgivning och även avslutningsvis placera deras nyinköpta larm på väggen.
Som driftkoordinator har du många kontaktytor och knyter ihop samarbeten och projekt. Du ansvarar för en mängd olika områden, stora som små. Du rapporterar till vår Operations Support Manager i driftorganisationen.
I ditt ansvarsområde ingår:
Hantera Driftavdelningens bilpark både rent administrativt och praktiskt
Genomföra administrativa uppgifter kopplat till onboarding och offboarding av säkerhetskonsulter
Månadsrapportering för driftavdelningen
Ta fram, dokumentera, kommunicera och uppdatera rutiner
Boka resor och boende vid event
Ansvara för medåkningskläder, attestering av fakturor och driftförråd
Vem söker vi?
För att trivas i rollen behöver du vara lösningsfokuserad och noggrann. Du uppskattar att ligga steget före, har god prioriteringsförmåga och är strukturerad i ditt arbetssätt. Vi tror att du trivs med att arbeta både administrativt och praktiskt. För den här tjänsten är det ett krav att du har B-körkort (manuell växellåda).
Som driftkoordinator skapar du förutsättningar för att säkerhetskonsulternas vardag ska flyta på så smidigt som möjligt. Du är en central knytpunkt och den person många vänder sig till. Du kommer samarbeta med många olika avdelningar och behöver därför vara relationsskapande och serviceinriktad. För att trivas i rollen tror vi också att du trivs med att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du ser till att inga ärenden hamnar mellan stolarna och att alla parter är informerade.
Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling
Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för tionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären.
Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans.
Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa.
Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock inte senare än den 7/1 – 2025. I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV, svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra).
Tjänsten är ett vikariat fram till mitten på juni med chans till förlängning, start omgående med placering på vårt huvudkontor i Citygate, Göteborg.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Talent Acquisition Specialist Karin Hällås på 0733 703256 alternativt karin.hallas@sectoralarm.se. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.