OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en vardag på jobbet som bjuder på variation, håller din planeringskompetens skarp och där du ena dagen praktiskt arbetar med våra servicebilar och andra dagen sitter vid datorn och skriver rutiner för hur vi ska jobba på bästa sätt? Då har vi tjänsten för dig! Vår nuvarande driftkoordinator Veronika ska studera och vi söker nu hennes vikarie.
Vad gör en driftkoordinator?
Sector Alarm har i dagsläget ca 120 säkerhetskonsulter som arbetar över hela landet med att träffa våra nyblivna kunder, ge rådgivning och även avslutningsvis placera deras nyinköpta larm på väggen.
Som driftkoordinator har du många kontaktytor och knyter ihop samarbeten och projekt. Du ansvarar för en mängd olika områden, stora som små. Du rapporterar till vår Process- och kvalitetschef i driftorganisationen.
I ditt ansvarsområde ingår:
Hantera Driftavdelningens bilpark både rent administrativt och praktiskt
Genomföra administrativa uppgifter kopplat till onboarding och offboarding av säkerhetskonsulter
Skapa övergripande rapporter för Driftavdelningen
Ta fram, dokumentera, kommunicera och uppdatera rutiner
Boka resor och boende vid event
Ansvara för medåkningskläder, attestering av fakturor och driftförråd
Vad är det roligaste med jobbet Veronika?
”Det är att det är så varierande. Ena dagen tar jag på mig ett par snickarbyxor och går ner och inventerar vårt lager för att sedan skapa en rutin för hur säkerhetskonsulterna ska göra när de beställer ny jobbtelefon. Andra dagar lämnar jag in några tjänstebilar på service och bokar resor inför en kommande utbildning. Arbetsdagen kantas av större och mindre utmaningar och jag måste alltid kommunicera och hålla en nära relation med mina kollegor, både på huvudkontoret, och i övriga Sverige.”
Vem söker vi?
För att trivas i rollen behöver du vara lösningsfokuserad och noggrann. Du uppskattar att ligga steget före, har god prioriteringsförmåga och är strukturerad i ditt arbetssätt. Vi tror att du trivs med att arbeta både administrativt och praktiskt. För den här tjänsten är det ett krav att du har B-körkort.
Som driftkoordinator skapar du förutsättningar för att säkerhetskonsulternas vardag ska flyta på så smidigt som möjligt. Du är en central knytpunkt och den person många vänder sig till. Du kommer samarbeta med många olika avdelningar och behöver därför vara relationsskapande och serviceinriktad. Du ser till att inga ärenden hamnar mellan stolarna och att alla parter är informerade.
Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling.
Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för åttonde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa.
Ansökan
Vill du ta chansen att utvecklas i en varierande och utvecklande roll? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och ber dig skicka in din ansökan idag (om du hinner!). Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är ett vikariat på ca. 2 år med placering på vårt huvudkontor i Citygate, Göteborg. Önskat startdatum är 14 augusti. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Isabella Sundling Wallin på 070 9157406 alternativ isabella.wallin@sectoralarm.se.
Vi ser fram emot din ansökan!