OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trygghetscentralen är ett nystartat kommunalt bolag som gick i drift 1 januari 2023. Bolaget var tidigare en avdelning inom Räddningstjänsten Kristianstad.
Trygghetscentralen arbetar i SOS datormiljö mot kommunerna i Skåne Nordost, med kommunernas jourer, trygghetslarm, automatiska larm som brand och inbrott mm, personlarm, 112-samtal och larmar ut räddningstjänster. Vårt mål är att våra medborgare ska känna trygghet och få hjälp dygnet runt, året runt.
Du kommer att bli en del av en arbetsgrupp på cirka 20 medarbetare som tillsammans bemannar centralen. Du blir en av två driftledare.
Arbetsuppgifter
I arbetet som driftledare är du delaktig i att planera, samordna och utveckla Trygghetscentralens verksamhet vad gäller teknik, arbetsformer, kvalitetsuppföljning med förekommande arbetsuppgifter så som:
• Arbetsledning och ansvar för daglig drift genom stöd till operatörer i olika situationer.
• Teknisk support till operatörer och installatörer.
• Ansvarig för felanmälan, uppdateringar, beställning av planer och zoner till SOS kundsupport.
• Ansvarig för planering och uppföljning av nyanställda larmoperatörer.
• Vid Verksamhetschefens frånvaro besluta om mindre externa åtgärder även om de är förknippade med vissa kostnader, samt inkallning av personal alternativt förändra arbetsschema.
• Registervård av larmsystem.
• Support och eventuell administration av trygghetslarm.
• Delaktig i ISO-arbetet.
Vid behov svarar du även för larmmottagning som larmoperatör av kommunala trygghetslarm, kommunal felanmälan, kommunala jourer, automatiska larm såsom för brand och inbrott, personlarm, 112-samtal m.m., samt larmar ut Räddningstjänsten i flera kommuner.
Arbetet innebär schematjänstgöring två-skift under vardagar. Viss helgtjänstgöring kan komma att bli aktuellt.
Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer att göras innan anställning, vilket kräver att du är svensk medborgare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller efter överenskommelse. Tjänsten kommer att innefatta en introduktionstid.
Kravprofil
Du har gymnasial utbildning och meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledande funktion. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete som ledningsoperatör, alternativt erfarenhet av motsvarande arbete.
Personliga egenskaper
Du skall vara trygg i dig själv och värdesätta ett gott bemötande högt gentemot alla du möter i ditt arbete. Du som söker behöver också ha god förmåga till att planera ditt arbete utefter verksamhetens behov som kan förändras under ett arbetspass. Du skall vara trygg i att ha en arbetsledande funktion där du kan komma att behöva fatta snabba beslut samt leda medarbetare i svåra situationer. Detta gör du på ett empatiskt och professionellt sätt.
Arbetet innebär såväl ensamarbete som teamarbete, du bör därför ha god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det innebär också att vara prestigelös genom att erbjuda din hjälp och be om densamma från kollegor för att skapa en team-känsla.
Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du har även förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policys, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.
Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att skicka in din ansökan via mejl till trc.rekrytering@kristianstad.se. I din ansökan ska du bifoga CV och personligt brev med motivering varför du skulle passa för den här tjänsten.
Sista ansökningsdatum är 2023-08-20.