OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driftledare till SJ som rapporterar till planeringschef och avser heltid med arbetstider förlagda på
skift på dag, eftermiddag, natt och helg. Har du erfarenhet från underhållsbranschen och har en god prioriteringsförmåga? Sök idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Driftledare Fordon (DLF) kommer du huvudsakligen arbeta i nära samarbete med
trafikdepåerna och Pendelns Driftledningscentral (DLC) med driftledning och planering av tekniskt
fordonsunderhåll på pendeltågen. Du har ett helhetsperspektiv och säkerställer att den dagliga operativa
driftledningen och planeringen fungerar för trafik och underhållsproduktionen på ett säkert sätt.
SJ har pendeltågsdepåer på tre olika platser i Stockholm; Bro, Älvsjö och Södertälje. I tjänsten som driftledare
kommer du arbeta mot samtliga pendeltågsdepåer, men är själv stationerad på pendeltågens Driftledningscentral (DLC) på Stockholms centralstation.
Uppdraget sträcker sig till sista augusti, för rätt person finns det goda möjligheter till en fortsättning hos SJ.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Förbereda underhållet av pendeltågens fordon med utgångspunkt i lagd underhållsplan, inrapporterade skador, tidigare planering och återkoppling från genomfört underhåll.
* Operativt driftleda pendeltågen i tät samverkan med övriga delar av pendeltågens Driftledningscentral (DLC) och Pendeltågens tre verkstäder för att skapa de bästa förutsättningarna för ett effektivt fordonsunderhåll.
* Bokar in fordon i verkstad med nödvändiga arbetsinsatser i vårt underhållsplaneringssystem (Maximo).
* Gradera allvarlighetsgraden av skadorna på fordonen och prioritera på ett kostnadseffektivt sätt så att säker trafiksättning av fordon möjliggörs på kort och längre sikt.
* Kontinuerligt uppdatera planeringen baserat på hur trafiken utvecklar sig under trafikdygnet.
VI SÖKER DIG SOM
* Erfarenhet från underhållsbranschen och har arbetat med verkstadsplanering, underhållsplanering eller skadeberedning.
* Meriterande om du tidigare har arbetat inom tågbranschen.
* Vana av att arbeta i Officepaketet och goda kunskaper i Excel
* God förståelse för svenska i tal och skrift då du måste kunna förstå och göra dig förstådd med andra. Det kan även förekomma text på engelska.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Som person är du strukturerad, noggrann och har god prioriteringsförmåga. Du har en god social förmåga
då rollen har många samarbetsytor. När du arbetar har du även ett proaktivt förhållningssätt och förstår vikten av att följa upp ditt eget planeringsarbete. Du gillar att arbeta mot mål och drivs av att ständigt söka nya vägar för att förbättra din prestation.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231