Driftledare Gata

Arbetsbeskrivning

Som driftledare kommer du ansvara för drift-och underhåll av gator och parker. Driftledaren jobbar aktivt med att utveckla och förvalta driftverksamheten med våra driftentreprenörer.

Gatu- och parkavdelningens ansvarsområde utökas och ändras avseende driftentreprenaderna och de externa kontakterna blir fler och allt viktigare så vi behöver stärka organisationen. Vi söker dig som är driftledare eller motsvarande och som har erfarenhet och intresse för drift och underhåll avseende gator och parker.

Den tillväxttakt Norrtälje planerar för kräver god förvaltning såväl som ny-och ombyggnationer av det offentliga rummet för att skapa förutsättningar för goda livs- och boendemiljöer. Norrtälje kommuns Gatu- och Parkavdelning arbetar för att kunna erbjuda attraktiva, trygga och hållbara miljöer som stimulerar till vistelse och aktivitet genom det uppdrag vi har som väghållningsmyndighet och förvaltare av kommunens parker, torg och allmänna platser.

Gatu- och Parkavdelningen ansvarar för investeringar samt drift och underhåll av kommunens gator, gång- och cykelvägar, allmänna platser och parker inom tätorterna Norrtälje, Rimbo och Hallstavik. Drift av kommunens hamn och skogar liksom trafiksäkerhetsarbete ingår också i avdelningens ansvarsområde. Du kommer att vara en av ca 15 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter och utmaningar

Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att bestå av:

- Driva arbetet med skötsel och underhåll av gator och parker i samråd med driftentreprenören

- Svara för driftmöten med entreprenören

- Dagliga kontakter med invånare och externa aktörer och samarbetspartners

- Utföra kontroller och tillsyn på anläggningarna

- Hantera systemverktyg för driftverksamheten

- Upprätta drift- och underhållsplaner i samråd med driftentreprenören

- Ansvara för genomförande och uppföljning av planerade åtgärder

- Medverka vid budget- och kostnadsuppföljningar

Dina kvalifikationer

Lämplig utbildning är en teknisk utbildning samt erfarenhet inom verksamhetsområdet. Meriterande är erfarenhet av vinterväghållning och grönyteskötsel/trädvård samt kunskap om gällande lagstiftning eller myndighetsutövning inom området. Du ska ha god datorvana.

Krav:


Du ska ha goda kunskaper och tidigare erfarenhet av att ha jobbat med budget och kostnadsuppföljningar.
Flytande svenska i tal och skrift
B-körkort


Personliga egenskaper

Personen vi söker har en god förmåga att driva arbetet framåt och gillar att jobba självständigt. Du ska vara noggrann, drivande och flexibel.  Eftersom arbetet innebär daglig och kontinuerlig kontakt med många aktörer (interna som externa) så behöver du ha en väldigt god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vi ser gärna att du som söker är en utåtriktad person som är noggrann, drivande, flexibel med en förmåga att se helheten.

Anställningsform

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tillsättning: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placering för tjänsten är i Norrtälje, Rimbo samt Hallstaviks samhälle.

Jobba i Norrtälje kommun

Att jobba i Norrtälje kommun är att göra skillnad - för barn såväl som vuxna eller särskilt utsatta i samhället. Vi sätter invånaren främst och arbetar för allas lika värde! Hos oss har vi höga förväntningar! Här har vi nära till stor social gemenskap och det är enkelt att skapa goda relationer med såväl arbetskamrater som externa kontakter. Tillsammans skapar vi en utvecklande arbetsmiljö där medarbetarna får möjlighet till avancemang och utveckling. Vi har samlat kommunens attraktiva utbud av personalförmåner i medarbetarportalen Fördel Norrtälje.

Norrtälje kommun är hjärtat i Roslagen. Här hittar du en idyllisk stadskärna, öppet landskap och en fantastisk skärgård. I Norrtälje finns 13 218 öar, nästan 59 000 invånare och på sommaren dubbelt så många. Norrtälje ligger bara en timme från Stockholm city och det är nära till både Uppsala och Arlanda. Möjligheter, tillväxt och framtidstro finns här. För fler vakanta tjänster inom samhällsbyggnad, klicka här.





Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Norrtälje kommun med HRM Affärsutveckling. Ansökan skickar du genom att klicka på länken nedan. För mer information, vänligen kontakta Maria Lundin på HRM Affärsutveckling via mail maria.lundin@hrmab.se eller telefon 072- 516 75 00.

Intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Sökord: Koordinator, Gruppchef, teknik, Operations leader, Kundinformatör, Operativ driftledare, Operational Manager, Kontrollant, Tillsynsansvarig, Ledare, Koordinator, underhållsarbete

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 april 2017

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


Rörnätstekniker

Rörnätstekniker

20 december 2024

TMA-Förare och Saltbil

TMA-Förare och Saltbil

12 december 2024

Dumperchaufför till Boden

Dumperchaufför till Boden

10 december 2024