Arbetsbeskrivning
På Tele2 Företag (B2B) arbetar vi varje dag för att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter genom vår breda portfölj av it- och telekomrelaterade produkter och tjänster. Med ett team av kunniga experter hjälper vi kunder inom privat och offentlig sektor att digitalisera sin verksamhet, bli mer hållbara och uppnå sin affärspotential. Vi söker nu nya medarbetare till vårt framgångsrika team som bidrar till vår tillväxt, förstklassiga kundupplevelser och högt engagemang.
Vi söker nu en Leveransplanerare till implementationsgruppen inom Delivery & Operation på Tele2.
ROLLBESKRIVNING
Du kommer ingå i ett team bestående av 14 kollegor med uppgift att hantera kontakten med våra kunder från att avtal har inkommit till att kunden är igång med sin nya lösning. Gruppen arbetar med Micro växelleveranser, Medium växel/mobilavtal och Bredband. Idag levererar gruppen mellan 70-150 avtal i veckan till små och mellanstora företag. Som Leveransplanerare kommer du även att ansvara för inkommande telefoni och mailhantering gällande frågor om de pågående leveranserna. I första hand söker vi nu en leveransplanerare för Micro växel leverans. Rollen är ett vikariat som gäller fram till 2025-09-01.
KVALIFIKATIONER
Som person är du ansvarsfull och samarbetsvillig samt har förmåga att strukturera din arbetsdag på ett bra sätt. Du är även lösningsorienterad och trivs med att jobba i en snabbföränderlig arbetsmiljö. Du bör vara tekniskt intresserad gällande mobiltelefoni samt tillhörande extratjänster. Ytterligare kvalifikationer:
- Du har bred erfarenhet av arbete inom kundservice sedan tidigare och har med fördel arbetat mot företag
- Du är kommunikativ och har god förmåga att skapa relationer med Tele2’s partners, säljare och slutkunder
- Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
- Det är meriterande om du har erfarenhet av leveransplanering sedan tidigare
- Det är meriterande om du har B-körkort och tillgång till bil
- Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
NÅGRA ORD FRÅN REKRYTERANDE CHEF CHATARINA GUSTAFSSON
Det viktigaste för oss är att den som söker till detta team är kommunikativ, brinner för snabba förändringar och är orädd för nya utmaningar. Teamet har en fantastisk gemenskap där de stöttar och hjälper varandra dagligen. Vi har stort fokus på våra kunder och det är därför viktigt att du arbetar ger god kvalitet som resulterar i nöjda kunder.
Varför Tele2
-
På Tele2 främjar vi en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Hos oss har vi en kultur där teamwork och inkludering leder vägen framåt och du uppmuntras att vara dig själv som den unika person som just du är.
-
Varje medarbetare är viktig och varje individs arbete har en stor påverkan för företagets framgång. Vi vill att du skall växa och du ges möjligheter till utveckling genom exempelvis interna karriärvägar.
-
På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi.
Intresse och ansökan
Vill du bli en del av Tele2s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match!
Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.
På grund av sommarsemestern kan vår rekryteringsprocess ta längre tid än vanligt. Vi arbetar för att granska alla ansökningar noggrant och genomföra intervjuer i slutet av augusti och vi ber därför om ditt tålamod under denna period. Vi uppskattar din förståelse och ser fram emot att läsa din ansökan.
På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet och vi har blivit utnämnda till klimatledare i Europa av The Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi.
Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”.