Driftledare till Åhléns Distributionslager

Arbetsbeskrivning

Åhléns lager i Jordbro är en kundfokuserad organisation med högt arbetstempo, ett smidigt samarbete och stor flexibilitet. Vi distribuerar varor till Åhléns alla varuhus och e-handelskunder.

Vi söker ytterligare en driftledare som blir ansvarig för ett driftområde som består av upp till 40 medarbetare.

Åhléns lager står inför en spännande förändring där driftledarrollen är ny i den förändrade organisationsstruktur som är skapad. Det kommer inledningsvis att innebära ett stort fokus på att sätta en struktur, hitta samarbetsformer med kollegor och att samla alla medarbetarna kring målet. Det kommer finnas stort utrymme för att driva igenom idéer och projekt men också krav på att snabbt kunna ena din grupp och driva framåt. Vi verkar inom en bransch i stor förändring och du ska vara med och driva och utveckla.

Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

I rollen vill vi att du tar fullt ansvar för dina processer i samverkan med dina kollegor på plats men även i övriga organisationen. Du ska driva och initiera utvecklingen och förändringen i din grupp och säkerställa att de mål och den budget du har följs och följs upp. Det är många beslut på alla nivåer och du ska själv hantera detta.

I rollen har du:

- personalansvar inkl. rekrytering, lönesättning, närvaro/frånvaro och rehab
- ansvar för bemanning och kvalité enligt budget och KPI
- fullt arbetsmiljöansvar inom ditt område, inkl delegering
- krav på att arbeta utifrån Åhléns processer och värderingar
- ansvar för att driva den egna kompetensutvecklingen

Du rapporterar till en produktionsledare och har till din hjälp en eller ett par Teamledare. Du har också fyra kollegor som du behöver samverka nära med samt en övrig organisation där det finns många specialister.

Vi söker dig
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

- gedigen erfarenhet från lagerdrift gärna även E-handel
- goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och gärna engelska
- god och dokumenterad ledarerfarenhet
- bra kunskap i Excell
- någon form av utbildning inom lager/logistik/e-handel

Har du tidigare arbetat i en verksamhet som står inför stor förändringar, där det är viktigt att självständigt kunna driva och förändra, är det meriterande. Du är uthållig och positivt, gillar att se människor växa och vågar ta fullt ansvar för dig och din enhet. Du är rak och tydlig i din kommunikation och hindras inte av prestige. Din personlighet är viktig för oss.

Du blir del av ett starkt varumärke där det finns möjlighet att utvecklas vidare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så fort som möjligt. Vi kommer söka både internt och externt samtidigt.

Du är placerad på Åhléns lager i Jordbro.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100% provanställning
  • Publicerat: 21 mars 2019

Liknande jobb


6 november 2024

1 november 2024

31 oktober 2024