OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med ledaregenskaper som ännu fått möjligheten att utveckla din fulla potential? På IKEA har du chansen. I den här tjänsten jobbar du 30.75 h i veckan och har under två av arbetspassen ansvar för driften på vår funktion. Resten av arbetstiden är du medarbetare. Vi kallar rollen för driftledare och funktionen för Customer Experience. Låt oss berätta vad det innebär!
Om du har besökt IKEA så har du träffat oss på Customer Experience. Vi kan ha erbjudit dig en gul kasse i entrén. Tagit hand om dig eller ditt barn i vårt lekland Småland. Hjälpt dig att betala dina varor i kassan eller lämnat ut beställningen du lagt online. Om du behövt returnera en vara så är det vi som sett till att du kunde göra det utan problem. Vi möter kunderna genom hela deras besök!
De dagar du är driftledare ser du till att dina kollegor har rätt förutsättningar ge våra kunder en utmärkt köpupplevelse. Det lyckas du med genom att hjälpa till när och där det behövs. Det kan handla om allt ifrån coaching och stöd i kundärenden till teknisk support och korrigeringar. Som driftledare har du dessutom ansvar för den dagliga bemanningen och kommer att få lära dig allt vad det innebär!
I ditt uppdrag kommer du ha ett eget ansvarsområde där viss administrativ tid ingår (ca 2h/veckan). Ansvarsområdet är kopplat till något av våra kundområden.
TILLSAMMANS SOM ETT TEAM
För att trivas i den här rollen behöver du trivas med att ge och ta ansvar. Du behöver vara trygg med att fatta egna beslut och testa nya saker utan rädsla för att göra fel. Det här gör dig till en utmärkt problemlösare som hela tiden hittar nya vägar framåt. Om du är motiverad så kan vi lova dig ett varierande arbete där du kan utveckla dig själv och dina ledaregenskaper. Och samtidigt inspirera och utveckla andra.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från retail eller annat arbete där du träffat mycket kunder. Om du har erfarenhet från en ansvarsroll i någon form blir vi extra intresserade. Det kan vara som lagkapten, tränare eller ansvarig för ett specifikt arbetsområde på ditt jobb.
Det viktigaste är inte vad som står på ditt CV. Det viktigaste är vem du är som person och att du har viljan att utvecklas tillsammans med oss. Resten kan du lära dig!
ANSÖK NU!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30,75 timmar i veckan. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Lön enligt handels kollektivavtal med ansvarstillägg. Arbetspassen är förlagda dag- och kvällstid samt varannan helg. Eftersom varupåfyllnad ingår i rollen så varierar arbetstiden mellan 06.00-20.00.
Ansök genom rekryteringssystemet genom att bifoga dina ansökningshandlingar och svara på ett antal frågor som är viktiga för oss i urvalet. I den här rekryteringen kan vi komma att använda videopresentation som ett steg i processen. Det är ett verktyg som gör att vi kan ge fler kandidater möjligheten att presentera sig för oss.
Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Sofia Gustafsson, sofia.gustafsson3@ingka.ikea.com
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com
Vi ser fram emot din ansökan senast 19 januari!