Driftplanerare inom Avfall till VA SYD (6 mån)

Driftplanerare inom Avfall till VA SYD (6 mån)

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med kundrådgivning, planering och förbättringsarbete? Och samtidigt bidra till att förstärka vår insats för miljön? Är du dessutom tillgänglig omgående ska du läsa vidare!

Din kommande roll

Avfallsavdelningen ansvarar för insamlingen av hushållsavfall i Malmö stad och Burlövs kommun. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra tjänster för en mer hållbar avfallshantering med utökad sortering och minimering av avfall. Från och med 2024 ska vi även ansvara för insamlingen av förpackningar. För att klara införandet av det här söker vi nu en Driftplanerare för en visstidsanställning om ca 6 månader. Du kommer ingå i en grupp med totalt sex driftplanerare.

Som driftplanerare arbetar du med:

Registrering och matchning av abonnemang för insamling av förpackningar
Kundrådgivning såsom hantering av abonnemang och klagomål via e-post, telefon och platsbesök
Avvikelsehantering
Arbetsmiljöfrågor - vi arbetar aktivt för att förbättra arbetsmiljön på kundernas hämtställen
Daglig kontakt med våra entreprenörer som sköter hämtningen av avfallet
Planering och uppföljning av våra kunders avfallshantering 
Vi erbjuder Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och stolthet över våra mål och samhällsviktiga uppdrag där du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdstid och friskvårdsbidrag. Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare.  

Vem är du?

Vi söker dig som vill arbeta i en verksamhet med tydlig miljöidentitet och som står bakom våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet. Som driftplanerare är det självklart för dig att bemöta våra kunder professionellt och serviceinriktat och du trivs i kontakten med människor. Du är en positiv och kreativ problemlösare med god analytisk förmåga och ett systematiskt och strukturerat arbetssätt. Är du tillgänglig med kort varsel är det en stor fördel då vi har behov av dig omgående. 

  Dina erfarenheter

Arbetat med kundärenden med vana att hantera flera ärenden parallellt
Minst gymnasieexamen
Dator- och systemvana
Körkort B
Uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom relevant område och/eller erfarenhet inom försäljning, administration, arbetsmiljö eller logistik.
Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan redan idag!

Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vilka är VA SYD?

VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år.  Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.  

Vi vill hjälpa till att rädda världen genom våra sex mål: Vara klimatneutralt och energipositivt år 2030
Produktifiera och ha nyttiggjort restprodukter år 2025
Vara en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer år 2025
Leda utvecklingen för hög vattenkvalitet till rekreation och dricksvatten år 2025
Uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund år 2030
Inspirera och ha aktiverat alla kunder för en bättre miljö år 2025   
Övrig information På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. Vi har tagit bort det personliga brevet från vår process och ber dig istället att kortfattat motivera varför du söker jobbet och besvara några urvalsfrågor som utgår från kraven i rollen. På så sätt sparar vi både din och vår tid genom att det blir tydligt för dig vad du ska fokusera på, och vi kan matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. 

VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.

På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VA SYD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Besöksadress

Hans Michelsensgatan 2 20121 Malmö
None

Postadress

Box 191
Malmö, 20121

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024