OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VA SYD levererar friskt dricksvatten, hanterar dagvatten, renar avloppsvatten och tar hand om hushållsavfall åt mer än en halv miljon människor. Vi har en årlig omsättning på cirka 1 miljard kronor och består idag av 340 medarbetare som med gedigen kunskap och engagemang för miljön bidrar till en hållbar utveckling. Vi satsar på ny teknik, forskning och utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. För miljön, nära dig.
ARBETSUPPGIFTER
VA SYD ansvarar för den kommunala avfallsplaneringen och verkar, tillsammans med andra aktörer, för att de uppsatta målen i avfallsplanen uppnås. Vi ansvarar också för insamlingen av hushållsavfall i Malmö stad och Burlöv kommun och har hand om kundkontakter, debitering samt uppföljning och utveckling av avfallstjänster.
Vi kommer under våren att få nya insamlingsentreprenörer i stora delar av Malmö och räknar då med högre arbetsbelastning än vanligt under en övergångsperiod. Vi söker därför en medarbetare till enheten Drift på VA SYDs Avfallsavdelning för en visstidsanställning under 6 månader, som ska arbeta med bland annat kundärenden och avvikelsehantering.
Vi erbjuder ett roligt och utmanande jobb med mycket kundkontakt. Arbetet innebär planering och uppföljning av våra kunders avfallshantering inklusive rådgivning och val av praktiska lösningar. Detta sköts genom telefonkontakter, e-post och platsbesök. I arbetet ingår även klagoärenden, orderhantering samt att arbeta med våra entreprenörers arbetsmiljö.
Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med arbetsledningen hos våra insamlingsentreprenörer och med våra medarbetare på VA SYDs övriga enheter.
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med placering på VA SYDs huvudkontor nära Malmö centralstation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetat med kundärenden och kundkontakter tidigare och är van vid och kan hantera flera ärenden samtidigt. Det är meriterande om du har erfarenhet inom avfallsområdet samt har arbetat med avvikelsehantering och orderhantering. Det är positivt om du har kunskaper inom arbetsmiljöområdet samt vana att arbeta i affärssystemet EDP Future. Körkort B och datorvana är ett krav.
Arbetet kräver att du har förmåga att bemöta kunder på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Du är en positiv och kreativ problemlösare med analytisk förmåga. Du måste även kunna uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift.
Vi söker dig som vill arbeta i enlighet med VA SYDs värdeord; engagemang, miljö, kvalitet och lyhördhet.
ÖVRIGT
Hög kompetens är en viktig förutsättning för att vi ska klara våra uppgifter, och VA SYD värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald, vad gäller till exempel ålder, intressen, personligheter, etnisk och kulturell bakgrund.
På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.
http://www.vasyd.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159