Driftsamordnare (administratör/koordinator/kundtjänst)

Arbetsbeskrivning

Driftsamordnare
Som har ett sinne för ordning och reda

Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. För oss är det självklart att ta vara på våra medarbetares olikheter genom en inkluderande värdegrund. Vi tycker också att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Vårt erbjudande
Vi på avdelningen driftcentralen har som uppdrag att drifta el- belysnings- och bredbandsnät samt leda underhållsprojekt. Nu söker vi en driftsamordnare till vår driftcentral som finns inom affärsområde Nät.

I arbetet ingår att:
- Ta fram underlag för felavhjälpning och avropa mera resurser vid behov.
- Hålla systemen uppdaterade och dokumentera.
- Hålla kunderna uppdaterade om status på våra störningar och även kundservice.
- Att vara länken mellan driftledare och kundservice.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett sinne för ordning och reda! Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och är lätt att samarbeta med. Du har förmågan att hantera flera parallella uppgifter även vid ett högre tempo, det vill säga att du har en god stresstålighet. Vidare är du bra på att kommunicera och självklart är du serviceinriktad. 

Du har: 
- God vana av att arbeta i IT-system.
- Erfarenhet av administrativt arbete, gärna i en koordinerande roll. 
- Vana av att ha telefonen som arbetsredskap. 
- Erfarenhet av någon form av felmottagning/kundservice.
- Gymnasiekompetens eller motsvarande.

Meriterande: 
- Tidigare erfarenhet från liknande verksamhet och från en liknande roll (administration, koordinering, kundkontakt, felmottagning och att var länk mellan kundservice och drift). 
- Teknisk kompetens förvärvad från utbildning eller arbetsliv, vilket medför en grundförståelse för elnät och underhåll.

Om anställningen 
Du kommer att bli anställd av OnePartnerGroup som är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Du kommer att vara på ett uppdrag hos Tekniska verken med start omgående till oktober 2021, där du täcker upp för en persons frånvaro. Arbetstiden är dagtid, måndag-fredag, 7-16. Observera att adressen i annonsen är till OnePartnerGroups kontor. 

Om ansökan och rekryteringsprocessen
Du ansöker via annonsen genom att bifoga dina ansökningshandlingar. Observera att vi inte kan hantera din ansökan om du söker via mail. Slutkandidater kommer utöver intervju att genomgå vår testprocess samt lämna minst två referenser. Eventuella frågor besvaras av Julia Hermansson, julia.hermansson@onepartnergroup.se
Vi vill gärna att du ansöker så snabbt som möjligt då vår kund har ett omgående behov. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Stenqvist

Julia Hermansson

Anna Stenqvist
0142-60 20 62
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Östergötland AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 22 november 2020

Besöksadress

Kungsvägen 37, Mjölby
None

Postadress

Kungsvägen 37
Mjölby, 59551

Liknande jobb


18 december 2024

Administratör

18 december 2024

Valarbetare

18 december 2024