OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 7 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 30%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Drifsättningsledare dom kommer att ansvara för planering för avstängning och driftsättning.
Arbetsuppgifter:
- Genomförande av driftsättning.
- Upprätta och uppdatera tidplan för samtliga driftsättningarna.
- Upprätta genomförandeplan (inklusive samordnad driftsättningstidplan och kommunikationsplan för driftsättningsarbetet) för respektive driftsättning.
- Kalla rätt resurser och hjälpmedel (provtåg, provtågsförare mm) till driftsättningar.
- Leda, planera och genomföra samordnad kontroll vid driftsättning.
- Upprätta och bevaka gränssnittshantering
- Kalla till och leda driftsättningsmöten
- Rapportera eventuella driftsättningsrelaterade risker som kan påverka tid och/eller kostnad.
- Framtagning av underlag SM.
- Tillse att ibruktagandeplanering för respektive teknikdel tas fram
- Informera och uppdatera samtliga intressenter löpande.
- Överenskommen dokumentation finns på plats innan respektive driftsättning.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 10 års arbetserfarenhet inom rälsbunden infrastruktur.
- Minst 5 års erfarenhet som driftsättningsledare i BEST-projekt.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 3 års erfarenhet som driftsättningsledare i BEST-projekt i regional myndighets anläggning.
- Tidigare erfarenhet av driftsättningsledning av spårbro i minst ett projekt.
- Inneha behörighet ""Spår- och tunnelbehörighet kategori x9"" eller högre.
- Erfarenhet av samordning av flera entreprenader, minst 2 projekt.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström