Driftschef sökes till framtidsinriktat företag inom återvinningsbranschen

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi för kunds räkning en driftschef som utgår från huvudkontoret på Södermalm i Stockholm. I rollen som driftschef ansvarar du för logistiska frågor och planering av verksamheten och du har regelbundna kontakter med entreprenörer. Vidare kommer du att administrera rapportering och analyser, samt hela tiden arbeta med att ständigt förbättra verksamheten inom ditt område. Då det är en direktrekrytering kommer du att bli anställd direkt av kunden, Logent sköter endast rekryteringen.

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kunden
FTI AB är ett företag inom återvinningsbranschen som har till uppgift att se till att förpackningar och tidningar i Sverige samlas in och återvinns. Regeringen införde producentansvar för förpackningar och tidningar 1994. Producentansvar innebär att de som producerar en vara har ett miljöansvar, producenten är skyldig att ta hand om varan även efter konsumenternas slutanvändning.

Vi ansvarar för omkring 5 800 återvinningsstationer runt om i landet där allmänheten kan lämna sina förbrukade förpackningar och tidningar. Insamlingssystemet finansieras bland annat med hjälp av förpackningsavgifter som producenterna, dvs företag som importerar varor, fyller en förpackning och säljer en vara, betalar. Förpacknings- och Tidningsinsamlingen ägs av materialbolagen Plastkretsen, Metallkretsen, Pressretur, Svensk Glasåtervinning samt Returkartong. Verksamheten drivs helt utan vinstintresse.


Krav
Vi söker dig som är högskoleutbildad med inriktning logistik eller motsvarande och har 3-5 års erfarenhet av arbete inom logistik och eller avfallsindustri. Du är van datoranvändare, har goda kunskaper i Excel och erfarenhet från att följa upp och arbeta med budget. Du pratar flytande svenska och har god förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är självgående, flexibel och är utåtriktad. Du har god samarbetsförmåga och är van vid att arbeta strukturerat.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Nielsen

Love de Val

Love de Val

Nathalie Wiklund

Nathalie Wiklund

Athina Bagiopoulou

Athina Bagiopoulou

Athina Bagiopoulou

Linn Landin

Lina Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intern Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 mars 2017

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


14 november 2024

Enhetschef till Personlig assistans, OF

Enhetschef till Personlig assistans, OF

14 november 2024

14 november 2024