OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett ägarlett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANGER & FM med 25 uppdrag inom contract services samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Vi omsätter drygt 1 miljard SEK och företaget har idag runt 600 medarbetare. Sabis blev utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsgivare i Universums undersökning 2018. För mer information besök: www.sabis.se
Vi på Sabis söker nu en ny Driftschef till Sabis Restaurang & FM! Som Driftschef är ditt uppdrag att leda och utveckla ett antal av våra verksamheter som inkluderar restauranger, caféer, receptioner, konferensservice och övriga FM-tjänster så att vi uppnår våra övergripande mål; Bäst på kundupplevelser, ständig utveckling och tillväxt/lönsamhet.
Om rollen
Som Driftschef har du budget-, resultat- och personalansvar för ca 8-10 enheter. Enheterna ligger inom Stor-Stockholmsområdet och möjlighet till tjänstebil finns. Du ingår i ledningsgruppen för Sabis Restauranger & FM och rapporterar till affärsområdeschefen. Tjänsten är på heltid och du kommer att utgå från vårt kontor som ligger i Wenner-Gren Center, Norrtull. Vi arbetar alltid utifrån Sabis grundvärderingar; alltid nöjd kund, ansvar och respekt.
I ditt dagliga arbete som Driftschef ingår att;
• Stötta och leda restaurang- och platschefer i deras dagliga operativa arbete
• Skapa och underhålla goda relationer med uppdragsgivare och kontaktpersoner för våra uppdragsavtal
• Driva försäljning och resultat på dina enheter
• Du jobbar nära dina medarbetare och har regelbundna uppföljningar med tydlig feedback
• Du jobbar aktivt med att utveckla våra kundproffs och ledarproffs
• Vara delaktig och drivande i att utveckla vårt affärsområde och få det att växa
Vi erbjuder dig
En ledarroll i ett stabilt familjeföretag där vi arbetar efter starka värderingar och mot en tydlig vision och mål. I en platt organisation har vi nära till beslut och ett starkt fokus på kunden. Kulturen präglas av utvecklingsvilja, frihet under ansvar, samarbete, kommunikation och glädje!
Kvalifikationer
• Har varit ledare över chefer under minst ett par år
• God vana av att underhålla starka kundrelationer
• Flera års erfarenhet av framför allt restaurangdrift och gärna även service- och FM-uppdrag
• Stor kunskap i ekonomisk uppföljning och lönsamhet
• Körkort för bil
Egenskaper
• Coachande ledare – utvecklar sina ledarproffs och kundproffs
• Kundfokuserad – kan snabbt sätta sig in i kundens behov och förstå affären.
• Utvecklingsdriven - brinner för att ständigt utveckla kundupplevelser och kvalitet.
• Resultatorienterad – driver försäljning och lönsamhet.
• Socialt kompetent – du är en god kommunikatör och har lätt för att skapa professionella samarbeten.
Ledare inom Sabis har förmågan att:
Visa vägen
Vara förebild
Involvera & Engagera
Leverera resultat
Ansökan
Tillträde enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten kontakta tf Affärsområdeschef Katrina Wallroth Ström 072-553 13 95 eller katrina.strom@sabis.se Välkommen med din ansökan! Alla ansökningar behandlas löpande men återkoppling sker först i augusti.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Karlsson