OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en person för en dynamisk tjänst på ett växande och mycket intressant svenskt företag som har kunder i hela världen. Företaget har utvecklat en mycket omtyckt och uppskattad produktuppsättning som ofta skräddarsys efter kundernas specifika behov. Företaget tillhandahåller även drift och support av sina produkter - det är i denna roll din tekniska kompetens och skarpa sinne kommer väl till pass! Arbetsuppgifterna utgörs av drift, nätövervakning samt teknisk support. Där blir din uppgift att hantera inkommande ärenden och larm som sedan löses av dig och teamet du tillhör. Du har även ett nära samarbete med on-site personal hos kund. Vi tror att du har erfarenhet av arbete i Teknisk Service Desk och gärna i segmentet bank och finans. Du kommer att agera i gränssnittet mellan teknik och användare vilket ställer stora krav på både ditt tekniska kunnande och din kommunikativa förmåga. Kravprofil - Utbildning från universitet/högskola eller motsvarande erfarenhet - Intresserad av och kunnig inom teknik och tekniska IT-lösningar - Kunskaper i Linux är mycket meriterande - Plus om man har övervakat i Nagios - Meriterande med kunskap om JAVA och MySQL - Kunskap om ITIL och dess processer är meriterande - Uttrycker dig utmärkt i tal och skrift även på engelska Du är social och öppen som person och har ett vaksamt öga och gillar att jobba med problemlösning i en spännande och kritisk miljö. Förutom dina tekniska kunskaper har du utmärkt kommunikativ förmåga och driv!