OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marks Bostads AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Marks kommun. Vårt bostadsinnehav består av ca 3700 lägenheter inkl. äldreboenden. Vi är totalt 60 medarbetare, varav 20 är placerade på kontoret i Kinna. Fastighetsskötarna arbetar i 14 arbetsgrupper på olika orter inom kommunen. Genom att erbjuda god service, delaktighet och inflytande skapar vi trygga och trivsamma bostäder för alla. Vi erbjuder prisvärda bostäder och tjänster samt bidrar till ett gott och hållbart samhälle.
Målet med rollen är att säkerställa att värme och ventilation är optimal i våra hus och du kommer bidra till vår vision om att skapa trygga och trivsamma bostäder för alla.
Det dagliga arbetet är både omväxlande och socialt.
Du har ett aktivt samarbete internt, främst med fastighetsskötare och energitekniker.
Du rör dig dagligen ute i våra bostadsområden över hela kommunen och har därför företagsbil i tjänsten.
Din geografiska placering är vårt områdeskontor i Skene.
Det är viktigt att du har en övergripande förståelse för hur det fastighetsstekniska systemen hänger ihop, som installationer för kraft och belysning, ventilation, VVS-tekniska anläggningar, styr- & regler samt stort intresse för energi- och klimatfrågor.
Idag använder vi främst systemen eGain och WebFactory samt Momentum fastighetssystem.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Övervaka, justera och utföra reparationer av värme och ventilationsanläggningar samt fjärrvärmecentraler.
Sköta service av ventilationsaggregat och fjärrvärmecentraler.
Byte av motorventiler och cirkulationspumpar.
Utföra flödesmätningar
Felsöka och utföra enklare utredningar av värme- och ventilationsproblem, t ex röklukt och drag.
Åtgärda OVK-anmärkningar av nivå 1 och 2.
Kontinuerligt arbeta med energibesparing/energioptimering i samråd med energitekniker.
Utföra injustering av värme.
Beställa löpande service av externa parter.
Sköta tillhörande administration som t ex kontroll, kontering och attest av fakturor samt statistikuppföljning.
KVALIFIKATIONER & ERFARENHET
Vi söker dig som har yrkesinriktad utbildning inom värme- och ventilation och ett genuint intresse kombinerat med praktisk erfarenhet, helst minst 1 år efter utbildning.
Du är duktig på att hitta hållbara lösningar, både budgetmässigt och som innebär effektiv skötsel.
Du ser nyttan av att använda IT-hjälpmedel i ditt dagliga arbete och det är meriterande om du har erfarenhet av att sätta dig in i nya system, gärna inom fastighetsbranschen.
Datorn och telefonen är ett självklart redskap för dig i det dagliga arbetet.
Det är även till stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta inom bostads- och fastighetsbranschen, t ex som fastighetsskötare/bovärd/kvartersvärd med visst administrativt ansvar.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du trivs med att arbeta självständigt med ett stort eget ansvar. Du har en stark problemlösningsförmåga.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du tycker om att samarbeta med andra.
Du har lätt för att ge service och bemöta människor på ett anpassat sätt.
Du behöver även ha ett ekonomiskt sinnelag som medför att du väger kostnader gentemot utförd insats.
Ditt engagemang, din initiativförmåga samt ditt strukturerade arbetssätt är avgörande för att du ska trivas med arbetet.
ANSÖKAN
Vid slutligt urval kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Referenser från tidigare arbetsgivare och/eller utbildningsinstans kommer efterfrågas.
Vi har behov av att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, men vi ser långsiktigt på din anställning hos oss. Uppge din ev. uppsägningstid i ansökan.
BRA ATT VETA
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi tar endast emot ansökningar via platsannons, ej via e-post eller brev. Du kommer att få ett automatiskt svarsmail som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan.
Vi vill även informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att som kommunalägt bolag omfattas vi av offentlighetsprincipen.
Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa.
Vi har valt annonserings- och marknadsföringsaktiviteter för denna rekrytering och därmed avsäger vi oss förfrågningar från andra aktörer.
Vill du veta mer om jobbet hör av dig till HR-chef Lena Helander på 0320-217310 eller t.f fastighetschef Pär Brundin 0320-217322.