OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en drifttekniker med intresse av att jobba med applikationsdrift på ett stort och välkänt bolag med goda renomeer? Som drifttekniker hos Trafikverket kommer du att arbeta med Applikationsdrift i både andra och tredjelinjen. Du ansvarar för ärendehantering, felsökning och återkoppling till användare och beställare för system och applikationer på server- och it-infranivå. Ansvaret är brett och mångfasiterat med stor möjlighet till teknisk utveckling.
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd av Randstad Technologies men jobba som Drifttekniker hos Trafikverket. Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Det operativa driftteamet ansvarar för Applikationsdrift inom området vägnära tjänster. Avdelningen sköter driften av applikationer kopplat mot exempelvis Trafikledningscentraler runt om i sverige vilket innefattar drift och övervakning av en mängd olika applikationer och verktyg. Rollen är därför både tekniskt bred och utmanande. Då applikationerna är kritiska måste de ständigt vara rullande. Vid incidenter förväntas man eskalera och ansvara för att problemet blir löst. Det kan innebära att man blir ansvarig för att sätta ihop ett incidentteam och vara den koordinerande parten som håller i trådarna och sprider information och följer upp arbetet. Andra gånger kan man vara den som felsöker och löser ärendet på egen hand. Löpande underhåll förekommer som en naturlig del i arbetet.
Till viss del kan arbete inom leveransen utföras på distans enligt överenskommelser. Arbetstider är kl.8.00-16.30 med 30 minuters lunchuppehåll fördelat så att vi alltid har en som bemannar telefonen i och med att incindeterna oftast är high eller critical och behöver åtgärdas snarast. På avdelningen har man ett rullande beredskapsschema vilket kan innebära arbete på obekväma tider.
Ansvarsområden
Dagliga arbetsuppgifter som ingår i teamet är:
Svara i jourtelefon
Bevaka Vägnära inkommande mail och hantera efter behov
Bevaka inkommande ärenden/incidenter i Remedy (ITSM)
Hålla koll och svara på inkommande meddelanden i Vägnära Skype-grupp
Löpande uppdatera FAQ, driftdokumentation och föra dagbok
Vid stor incident, vara det stöd som Incident Ledare behöver för att kunna dokumentera påverkan och lösning.
Dagligen informera beredskap om vad som hänt under dagen för att förbereda inför natten
Vid frånvaro av Operativa ledare (Teamledare) företräda denna vid våra operativa arbetsmöten.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning
Minst 3 års dokumenterad arbetserfarenhet inom support av dagligt driftarbete
Kompetens och erfarenhet av arbete med MS produkter
Erfarenhet av middleware Applikationsdrift
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
Vana av ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Rollen kräver att man är van att ha många bollar i luften, förmåga att snabbt ställa om och inte vara rädd att fråga om hjälp vid behov.
Som representant i det operativa driftteamet behöver man vara ordningsam, strukturerad, ha en god förmåga att dokumentera och vara van vid felsökning på olika plan.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-09-11
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044