OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.
Riksbyggen satsar framåt och utvecklar hela tiden verksamheten för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Vi är i en expansiv fas där uppdragen att förvalta främst kommersiella fastigheter blir fler. Vi söker därför dig som har en bred teknisk kompetens och vill bli en del av vårt team i kronoberg.
Som anställd hos oss erbjuder vi dig en spännande och omväxlande tjänst, på ett tryggt och stabilt bolag som har har shyssta villkor enligt kollektivavtal. Arbetet är omväxlande, socialt och mycket självständigt med ett stort eget ansvar. Du kommer att ha en stor frihet att på egen hand lösa de arbetsuppgifter du ställs inför i ditt arbete. Utöver det får du kompetenta och engagerade kollegor samt att vi även erbjuder friskvårdsbidrag, rikskort och förmånliga avsättningar till pension.
Vad ska du göra?
Som drifttekniker arbetar du med tekniskt komplexa byggnader som kräver stor fastighetsteknisk kompetens. Du arbetar med energi- och driftövervakning, utför service, identifierar avvikelser och utför avhjälpande underhåll.
I arbetsuppgifterna ingår bl a:
• Tillsyn och skötsel av fastigheternas tekniska system
• Utföra service på värme, ventilation och samt hantera tillhörande styr- & reglersystem för fastigheten.
• Identifiera och lösa avvikelser samt felavhjälpande underhåll i tekniska system och installationer
• Anmäla avvikelser till fastighetens förvaltare
• Beakta att alla arbeten sker efter gällande myndighetskrav
• Larmhantering
• Anläggningsskötare för fastigheternas sprinkler- och brandlarmsystem
• Utföra systematiskt brandskyddsarbete
• Tilläggsarbeten från beställare
• Administration, t ex kundrapportering, energistatistik, arbetsorderhantering, fakturering etc.
Vidare kommer du att arbeta i ett nära samarbete med andra drifttekniker, tekniska förvaltare, reparatörer och fastighetsskötare. Vi ser det som en självklarhet att du hjälper dessa med ärenden relaterade till ditt specialistområde. Hos oss är datorn och telefonen ett självklart arbetsredskap och varje arbetsorder hanteras digitalt.
Vem är du?
Vi söker dig som har en bred kompetens inom värme-, ventilation- och styr och reglerteknik eller dokumenterad erfarenhet av drifttekniska arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är utbildad i tak-säkerhet, har liftutbildning samt utbildning inom SBA, Heta arbeten och anläggningsskötare brand. Du behöver ha grundläggande elkunskaper för felsökning samt kännedom om gällande myndighetskrav.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog med kunder och dina kollegor. För att trivas hos oss är det viktigt att du kan arbeta självständigt, har en stor problemlösningsförmåga och jobbar på ett affärsmässigt sätt. Du tycker om att ge god service och agerar alltid professionellt i dina kundkontakter. Vidare vill du vara med och skapa en bra och långsiktig hållbar miljö. Då du i tjänsten har ansvar för att skriva tex kundrapporteringar och faktureringsunderlag ser vi att du har en god förmåga att arbeta administrativt med hjälp av digitala verktyg, och har en god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal och skrift. Körkort är ett krav för denna tjänst.
Tjänsten är på heltid och placerad i Växjö, arbete kan förekomma på andra orter inom marknadsområdet. Visst kvällsarbete kan ibland förekomma.
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.
Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast 2024-05-31. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!
Vid frågor kontakta Nathalie Stjärned som är ansvarig rekryterare hos vår HR-partner på Maxkompetens. Du når Nathalie på 0733 20 56 35 eller Nathalie.stjarned@maxkompetens.se
Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.