OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marks Bostads AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Marks kommun. Vårt bostadsinnehav består av ca 3700 lägenheter inkl. äldreboenden. Vi är totalt 60 medarbetare, varav 20 är placerade på kontoret i Kinna. Fastighetsskötarna arbetar i 14 arbetsgrupper på olika orter inom kommunen. Genom att erbjuda god service, delaktighet och inflytande skapar vi trygga och trivsamma bostäder för alla. Vi erbjuder prisvärda bostäder och tjänster samt bidrar till ett gott och hållbart samhälle.
Marks Bostad jobbar aktivt med klimatfrågor och ingår i Allmännyttans Klimatinitiativ där vi tillsammans arbetar för en hållbar framtid.
Vi satsar därför på att utöka våra personalresurser under det kommande året inom detta område.
Vårt bestånd består idag av anläggningar från enkla självdragslösningar till de senaste FTX-lösningarna fullt uppkopplade och visualiserade i styr- och övervakningssystem.
Du är personen som aktivt och praktiskt arbetar med ventilationen ute i våra byggnader och har därför tillgång till företagsbil i tjänsten.
Målet är att säkerställa att ventilationen är optimal i våra byggnader och du kommer bidra till vår vision om att skapa trygga och trivsamma bostäder för alla.
Du ingår i drift- och underhållsorganisationen som ansvarar för våra ventilationsanläggningar.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Övervaka, underhålla, och justera våra ventilationsanläggningar.
Utföra enklare utredningar av ventilationsproblem, t ex röklukt och drag.
Utföra flödesmätningar.
Förbereda inför OVK-besiktningar och åtgärda eventuella OVK-anmärkningar.
Arbeta med energibesparing/energioptimering i samråd med drift- och underhållsorganisationen.
Beställa löpande service av externa parter.
Sköta tillhörande administration som t ex kontroll, kontering och attest av fakturor samt statistikuppföljning.
KVALIFIKATIONER & ERFARENHET
Vi söker dig som har yrkesinriktad utbildning inom ventilation kombinerat med praktisk erfarenhet, minst 1 år efter utbildning.
Du är duktig på att hitta hållbara lösningar.
Dator är ett självklart hjälpmedel i ditt arbete.
Det är till stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta inom bostads- och fastighetsbranschen.
Det är viktigt att du har en övergripande förståelse för hur de fastighetstekniska systemen hänger ihop.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du trivs med att arbeta självständigt då du ges stor möjlighet att påverka och planera ditt arbete.
Du har lätt för att ge service och bemöta våra hyresgäster på ett föredömligt sätt.
Du behöver även ha ett ekonomiskt sinnelag som medför att du väger kostnader gentemot utförd insats.
Du har ett aktivt samarbete internt och med externa entreprenörer för att bibehålla vår goda boendemiljö.
Din geografiska placering är flexibel och kan bero på boendeort i kommunen, men i nuläget är placeringsorten Skene.
ANSÖKAN
Vid slutligt urval kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Referenser från tidigare arbetsgivare och/eller utbildningsinstans kommer efterfrågas.
Vi har behov av att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, men vi ser långsiktigt på din anställning hos oss.
Uppge din ev. uppsägningstid i ansökan.
BRA ATT VETA
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi tar endast emot ansökningar via platsannons, ej via e-post eller brev. Du kommer att få ett automatiskt svarsmail som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan.
Vi vill även informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att som kommunalägt bolag omfattas vi av offentlighetsprincipen.
Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa.
Vi har valt annonserings- och marknadsföringsaktiviteter för denna rekrytering och därmed avsäger vi oss förfrågningar från andra aktörer.
Vill du veta mer om jobbet hör av dig till HR-chef Lena Helander på 0320-217310 eller Drift- och underhållschef Pär Brundin 0320-217322.