OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Capio Support är ett bolag inom Capio koncernen som tillhandahåller IT-servicedesk, IT-drift och viss förvaltning till utvalda delar av Capiokoncernens verksamhet, företrädesvis den svenska. Bolaget bildades för knappt 4 år sedan för att få en leverantör av IT-drift/servicedesk till den svenska verksamheten.
Capio-koncernen är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag. Genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler erbjuder vi ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri. Våra verksamheter med 12 357 medarbetare finns i fyra länder. Under 2014 tog vi emot över 4,6 miljoner patientbesök. Läs mer på www.capio.com
Om företaget
Hos oss finns det stor möjlighet att på verka både vilken teknik vi bör bruka men även hur. Det viktiga är att vi skapar stort mervärde för Capios Verksamheter.
På Capio Support arbetar vi i ett mindre team av drifttekniker och supporttekniker, vi är hjärtat i Capios infra och support struktur och möter hela bredden av användare inom vården från sjuksköterskor till Administrativ personal. Vi hanterar många olika typer av system och hanterar hela Infrastrukturen för Capio oavsett om det gäller en specialist enhet, sjukhus eller vårdcentral.
Med dessa förutsättningar söker vi en självgående Drifttekniker som gillar att arbeta både djupt och brett och i nära samarbete med sina kollegor. Troligtvis är du mycket duktig i någon eller några av våra tekniker eller så är du en bred generalist som stött på de flesta av våra tekniker men inte skulle se dig själv som expert på någon men är duktig användare av verktygen och teknikerna vi använder eller likvärdiga.
Om denna position
Att underhålla och upprätta en för Capio Support avtalad driftmiljö, med säkerställande att:
Prestanda, tillgänglighet, säkerhet, kostnadseffektiviteten och användbarhet är tillgodosett i den mån det är efterfrågat. Som en del av driften skall man även kontinuerligt säkerställa att Capio nyttjar modern och beprövad teknik för att på så sätt säkra att våra användare i högsta möjliga mån blir hjälpa i sin vardag.
Vi ser att duhar arbetat med liknande uppgifter sedan tidigare och har ungefär 5 års erfarenhet inom följande områden samt att du har en eftergymnasial utbildning:
Erfarenhet av att jobba i team och ta ansvar i form av projektledning önskvärt men inget krav
God kunskap om Windows Server 2008/2012
God kunskap om Microsoft Exchange 2010 och 2013
God kunskap om Active Directory
Grundläggande kunskap om nätverk och kommunikation
Grundläggande kunskap scripting, t.ex PowerShell eller motsvarande
Grundläggande kunskap om Citrix Xenapp
Vi värdesätter att du har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med våra kunder, användare och dina kollegor. Att du är nyfiken och håller dig uppdaterad på ny teknik och teknik du stöter på i arbetet men inte behärskar och att du har en god förmåga att leverera i tid och med kvalitet. Vi kommer lägga stor vikt på dina personliga egenskaper, då vi vill ha en härlig medarbetare och inte enbart en profil.
Annan information
Ansökan
Vill du bli en del av vårt härliga team? Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering så samarbetar Capio med Wise IT, för frågor kontakta Martin Jensäter 0733-570666 eller Mathias Gyllander 0735-216588, urval och intervjuer sker löpande
Om Capio
Capio-koncernen är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag med en paneuropeisk närvaro. Capio erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler. Capio har en omsättning på cirka 13 miljarder SEK och vårdenheter i fyra länder; Frankrike, Tyskland, Norge och Sverige. Capio har över 11 000 medarbetare och mer än 4 miljoner patientbesök per år. För ytterligare information besök www.capio.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G