OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är en duktig tekniker, älskar ny teknik och kunder med IT-problem!Vi kallar även den här tjänsten för Second-line tekniker.Arbetet innebär bland annat att du tar hand om de ärenden som helpdesken av olika orsaker inte kan lösa.Ärendena som du kommer att arbeta med har en stor teknisk bredd och är många gånger tekniskt mycket krävande.Bredden av ärenden rör kommunikationsanslutningar, Citrixapplikationer, Microsofts serveroperativsystem, klientrelaterade problem etc.Vi kräver inte att du har erfarenhet av allt detta men du skall ha goda kunskaper inom vissa av områdena.Resten kommer du att lära dig om du är ambitiös och vill lära dig ny teknik.Tempot hos oss är mycket högt och du kommer till en arbetsplats där stämningen är god och du har väldigt stora möjligheter att fortsätta att utvecklas.Utöver problemlösning kommer du att delta i installationsprojekt och utveckling av vår stora driftmiljö.Till din hjälp har du IT-mästarens driftgrupp på åtta personer, du blir den nionde.Personlighetsmässigt måste du gilla att lära dig nya saker.Den ena dagen är nämligen inte lik den andra.Du ska gilla ett högt arbetstempo och du skall vara en utåt riktad person som kan hantera krävande kunder. Din bakgrund tror vi bör vara någon form av teknisk utbildning med inriktning mot IT-infrastruktur, samt några års arbetslivserfarenhet i IT-branschen.Var inte rädd att söka denna tjänst även om du har många års erfarenhet i branschen.Tjänsten kan anpassas efter dina förutsättningar.Detsamma gäller den som har lite kortare CV.Vi har så pass stora kompetensbehov att fylla att det finns plats för personer med olika bakgrund.Bara grundförutsättningarna är de rätta. Absolut, vi är mästare! IT-infrastruktur, IT-drift och Bredbandstjänster är våra paradgrenar.Kompetensområdena anknyter till varandra och det krävs en leverantör som behärskar alla tre för att kunna stå för vårt namn; IT-mästaren. Att leverera IT-infrastruktur, bredbandstjänster och IT-drift till kunder kräver både erfarenhet att omsätta kundens behov och förväntningar till tekniska lösningar, som organisationen och viljan att ställa upp när driftmiljön inte fungerar. Konsultmannaskap och serviceanda är andra ord för samma sak.Vi IT-mästare måste ha båda. Vi vill att kunden känner oss som både lokala och nationella.Lokala när det gäller service och engagemang.Nationella när det gäller förmåga att leverera lösningar inom IT-drift och bredbandstjänster.