OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom.se är Sveriges största barn- och babybutik på nätet. Vi har marknadens största lagerförda sortiment för snabb leverans till våra kunder. Tillsammans med duktiga medarbetare skall vi ta en ledande position inom barn- och babyprodukter i Norden.
I Jollyroom kommer du att arbeta tillsammans med personer som har unik kompetens inom näthandel. År 1996 startade vi Komplett som idag är den största aktören inom näthandeln i Norden, med cirka 400 anställda och en omsättning på 4,5 mdkr. Den första januari 2011 lanserade vi Jollyroom.se och på knappt ett år blev vi ledande näthandlare i Sverige inom barn- och baby. Nu söker vi dig som vill vara med att fortsätta bygga Jollyroom och nå våra högt satta mål.
Ansvar och arbetsuppgifter:
Vi söker en försäljnings- och serviceorienterad butikschef som skall arbeta med att bygga upp Jollyrooms första fysiska butik, belägen i Stockholm. Du kommer att vara projektledare under uppstarten och sedan arbeta som operativ butikschef med totalansvar för personal, försäljning, budget och resultat. Tjänsten är tidskrävande då vi befinner oss i löpande expansion. Arbetsuppgifter:
- Leda och driva uppstarten av butiken
- Rekrytera personal i samarbete med personalansvarig
- Daglig drift av butiken med löpande förbättringsarbete
- Inköp, lagerhållning, kampanjer, försäljning- och kundaktiviteter
- Daglig uppföljning och rapportering till kontoret
- Personalplanering, schemaläggning, utbildning, medarbetare- och lönesamtal
Det ingår resor i tjänsten, Jollyrooms kontor och lager ligger i Mölndal.
Krav på erfarenhet och person:
Vi söker dig som har arbetat som butikschef eller assisterande butikschef inom framgångsrikt detaljhandelsbolag. Du har erfarenhet av att driva butik efter budget- och försäljningsmål och kan visa upp starka resultat från tidigare anställningar. Du är utåtriktad och har en stark känsla för service och personlig försäljning samt har ett kreativt nytänkande runt aktiviteter som driver försäljning. Du ställer höga krav på både dig själv och ditt team och är en engagerad och lyhörd ledare som utvecklar och motiverar din grupp samt föregår med gott exempel.
Du har mycket god organisationsförmåga och datorvana. Du är självgående i Officepaketet och har en god förståelse för affärssystem och kundvårdssystem.
Du sporras av stort eget ansvar, högt satta mål och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt. I Jollyroom är tempot och engagemanget mycket högt, varav det är viktigt att du har hög energinivå, är arbetssugen och klarar av utmanande uppgifter. Din ansökan innebär att du vill utmana branschen tillsammans med oss.
Vi erbjuder dig bland annat:
- En spännande tjänst i ett företag med stora ambitioner
- Möjligheter till utveckling och karriär inom företaget
- Vinstdelningssystem (utöver fast lön)
- Högt tak i organisationen där du får utrymme att driva egna frågor
- Trevliga, kunniga och hjälpsamma kollegor som ser fram emot att komplettera gruppen med din styrka
- Den senaste arbetsutrustningen inkl. egen bärbar dator
- After works och andra trevliga tillställningar
Upplägg och ansökan:
- Start: Sensommar
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Stockholm (lokal fastställs inom kort)
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: Personalansvarig Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se
- Ange referens på ansökan: Butikschef
Var gärna snabb med din ansökan då vi arbetar löpande med processen
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240