OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en drivande, kompetent och ambitiös HR Administratör till HeidelbergCement Sweden AB.Heidelberg Cement är en av världens ledande byggmaterialproducenter och omsätter cirka 73 miljarder svenska kronor och har 43 000 anställda i 50 länder. I Sverige bedrivs verksamheten huvudsakligen genom Cementa AB, Betongindustri AB, Sand & Grus AB Jehander och Abetong AB och kärnverksamheterna är cement, betong, ballast och prefabricerade betongprodukter.Läs mer på www.heidelbergcement.se.Gemensamma service- och supportfunktioner för de svenska bolagen finns samlade i Liljeholmen, Stockholm, där även HR funktionen finns. HR Funktionen består av tre personer som arbetar med breda HR frågor ut mot koncernens dotterbolag i Sverige. Din roll kännetecknas av ett konsultativt förhållningssätt och du förväntas att hantera frågor inom HR området av varierande karaktär, både stort som smått. Din roll kommer att spänna över hela HR området.Du kommer bl.a. att arbeta med att vara ett administrativt stöd till chefer, arbeta med arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, introduktion, upprätthålla och uppdatera personalhandbok och policys.Du kommer även att vara ett stöd till den centrala lönefunktionen inom Heidelberg Cement Sweden i kollektivavtalsfrågor, lönefrågor och anställningsändringar.En viktig del i ditt arbete är även att ansvara för PA modulen i systemet HR+ och arbeta med underhåll och utveckling av detta system.Vidare kommer du att arbeta med rapportering av HR funktionens siffror till moderbolaget i Tyskland. Vi tror att du har en utbildning inom PA området eller ekonomi från universitet eller motsvarande.Du har MINST tre till fem års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll, gärna inom ett internationellt företag.Du behärskar breda HR frågor och är van att arbeta med moderna system som verktyg.Heidelberg Cement Sweden har engelska som koncernspråk och det är viktigt att du behärskar detta i tal och skrift. Som person är du drivande och har en god ansvarskänsla.Du har en förmåga att prioritera och gillar att verka i en dynamisk miljö där det är många människor inblandade.Rätt person tycker om att lösa problem samt har en god förmåga att överblicka helheten och se sin egen roll i ett större sammanhang. Som anställd hos HeidelbergCement Sweden erbjuds du stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell och framgångsrik koncern, där det finns stora utvecklingsmöjligheter i kompetens, arbetsuppgifter och ansvar. Vi har tre verksamhetsområden: konsulter, rekrytering och outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134