OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ha en central roll i Fogias utveckling! Som kommersiell produktansvarig kommer du ansvara för sortimentsstyrning utifrån ett ekonomiskt perspektiv. Genom ett nära samarbete internt säkerställer du en effektiv säljstyrning. Det innebär att du ser till att rätt produktutföranden prioriteras, att rätt produkter finns på lager och att det ni köper in är strategiskt smart. Känner du att detta låter som en spännande utmaning är du varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Fogia står inför en expansiv och spännande framtid och där alla medarbetare tillsammans arbetar som ett team för kundens bästa och för att nå företagets mål. Den känsla de tillsammans vill skapa är att Fogia, återförsäljare och leverantörer samt kunden själv är i samma team och samarbetar för att hjälpa kunden på bästa möjliga sätt.
Fogia som bolag präglas av korta beslutsvägar och prestigelöshet, där stort fokus läggs på eget ansvar och driv, med kvalitet i allt som görs. Fogia har marknadsmässiga villkor och tjänsten är en heltidsanställning där du rapporterar direkt till bolagets VD.
Du erbjuds:
* En roll med stor frihet under ansvar
* Möjligheten att vara starkt bidragande till Fogias fortsatta tillväxt
* Att arbeta på ett företag med stora ambitioner och engagerade medarbetare, som brinner för att leverera hög kvalitet i allt de gör
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommersiell produktansvarig är du navet i att driva produktutveckling och försäljning framåt. Det gör du genom nära samarbeten med säljavdelningen, marknadsavdelningen, produktutveckling och inköp produktutvecklingen.
Arbetsuppgifterna är att:
* Arbeta med sortimentsstyrning och säljstyrning
* Ansvara för prislistor, produktkalkyler, säljbudgetar och business case för att driva försäljningen framåt
* Arbeta med att ständigt förbättra bruttomarginaler
* Aktivt bidra till att utveckla och implementera digitala och effektiva processer
VI SÖKER DIG SOM
- Är innovativ, självgående och affärsmässig
- Är en säljdriven problemlösare som älskar att skapa bra resultat
- Är serviceinriktad och en naturlig projektledare
Du har även:
* En eftergymnasial utbildning inom ekonomi, produktutveckling, produktion, logistik eller annat område som bedöms relevant för tjänsten
* Tidigare arbetslivserfarenhet inom sortimentsstyrning, säljstyrning, inköp och produktion samt att driva dina projekt framåt på ett effektivt och självständigt sätt
* Mycket goda kunskaper i Excel
* Mycket goda kunskaper i engelska och använder det obehindrat i arbetet
Det är starkt meriteraden om du:
* Har arbetat på ett företag med egna produkter och som säljer på flera marknader
* Har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och försäljning
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Finnboda Hamn, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Rekryteringsprocessen
* Telefonintervju med Academic Work
* Personlighets- och problemlösningstest (ca. 1h)
* Djupintervju med Academic Work
* Intervjuer med Fogia
* Referenstagning och beslut
INFORMATION OM FÖRETAGET
Fogia är ett framåtlutande designföretag! Möblerna tillverkas till största del i deras egna fabrik och formges av internationellt erkända formgivare för att sedan säljas i 40-talet länder runt om i världen. På det prisbelönta företaget Fogias kontor i Finnboda Hamn arbetar idag 25 personer. Fogia är ett företag med stort fokus på kvalitet, vilket genomsyrar hela företaget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231