Drivande receptionist / kundsupport med intresse för digitala arbetssätt

Arbetsbeskrivning

Om oss

PwC Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. Vi har cirka 50 000 kunder som består av globala företag, stora företag och organisationer, små och medelstora företag och offentlig sektor. Vi har 100 kontor i landet och 3 600 medarbetare. Vår bransch har en nyckelroll i näringslivet där vi som rådgivare och revisorer ska bidra till att bygga förtroende för näringsliv och samhälle. Det är också det som är utgångspunkten för vår vision: Att bidra till ett väl fungerande privat, offentligt och ideellt företagande som inger förtroende.

Vi söker nu en drivande receptionist/kundsupport med god teknisk kompetens.

Dina arbetsuppgifter

Som receptionist/kundsupport är du vårt ansikte utåt och en nyckelspelare i vårt gäng. Du kommer att ha huvudansvaret för vår reception. Det innebär att du arbetar med kontorsservice såsom bemötande av kunder, service till kollegor och ansvarig för att svara i telefon lokalt. Du kommer också att arbeta med teknisk support inom digitalisering, konferens- och videokonferenser mm. Du kommer att arbeta med dokumentscanning och administration av behörigheter i våra system. Vissa traditionella kontorsgöromål såsom bl a posthantering och inköp av förbrukningsvaror förekommer i mindre skala. Planering och förberedelse inför extern- och internmöten kommer också att vara en arbetsuppgift. Du är vår kontaktperson till ett antal av våra leverantörer.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en ypperlig känsla för service! Du har en genuin vilja att göra det som krävs för att kunden skall känna sig nöjd. Vi ser gärna att du har en god förståelse för företagsekonomi och företagande och gärna en bakgrund inom teknisk kund- eller systemsupport eller motsvarande. Du är bekväm med ny teknik och nyfiken och driven i att utveckla nya rutiner och arbetssätt. Du söker lösningar på våra utmaningar från olika perspektiv och du gillar att ha olika arbetsuppgifter igång samtidigt. Du har mycket god datorvana och en mycket god förståelse av redovisningsprogram/affärssystem är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.

Vi tror att du strävar efter att göra det lilla extra varje dag, vilket snabbt kommer att göra dig till en värdefull kollega till oss alla.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker därför dig som är driven och lösningsorienterad och har ett stort mått energi. Du tar initiativ och ser vad som behöver göras. Du är tekniskt intresserad och har tidigare arbetat med teknik-, kund och eller systemsupport. I ditt arbetssätt är du proaktiv, noggrann och strukturerad. Du är flexibel och gillar kombinationen att arbeta administrativt och praktiskt. Du bör ha en stark vilja att utveckla vårt kontorsområde inom service- och tekniksupport.

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Kristianstad. Arbetstider är måndag-fredag kl. 8-17.

Tjänsten är 100 % av en heltid. Tjänsten är en hyrrekrytering via Wikan Personal. Du visstidsanställs via Wikan Personal under 6 månader för att som målsättning övergå i en tillsvidareanställning hos PwC.

För mer information eller frågor, kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044 - 590 65 12.

Tillträde sker snarast, så vänligen skicka in din ansökan snarast möjligt via Wikans hemsida. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2017-03-31.

Välkommen med Din ansökan!

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 7 orter i Sverige, omsätter ca 300 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Tomelilla
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 mars 2017

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

27 november 2024

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

27 november 2024