OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om teknisk problemlösning? Har du dessutom erfarenhet av att jobba med användarsupport?! Läs då vidare, för det här kan vara ett jobb för dig.
Nu söker Servicecenter IT tekniker till inne- och utesupporten. Ett socialt arbete där du ger IT support via telefon eller på plats på kommunens förvaltningar och bolag. Du ingår i ett härligt team där vi satsar på kompetensutveckling för att hålla en god kvalitet i det vi gör.
Servicecenter IT är en avdelning inom Sundsvalls kommuns Servicecenter där verksamheten består av drygt 60 medarbetare. Servicecenter-IT är kommunkoncernens interna IT-leverantör som levererar tjänster inom support, drift och förvaltning.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär, att via telefon och e-post samt på plats, ge IT- och Telefonisupport till förvaltningarna och bolagen inom Sundsvalls kommun koncernen. Vi jobbar i enlighet med ramverket ITIL. Du kommer att tillsammans med andra i gruppen ansvara för att snabbt och effektivt registrera och lösa kundernas problem samt dokumentera detta i vårt ärendehanteringssystem. Frågorna rör allt från de enklaste problemen till de mer komplicerade. Vi strävar efter att ha en hög teknisk kompetens inom Support gruppen.
Kvalifikationer
Akademisk grundutbildning och certifieringar är meriterande men dina personliga egenskaper väger tungt. Vi förväntar oss att du har minst ett års arbetslivserfarenhet inklusive erfarenhet av support inom IT samt Telefoni
Vi söker dig som har en väl utvecklad samarbetsförmåga, en teamspelare och är serviceinriktad. Du är flexibel och har en förmåga att analysera, planera, prioritera mellan uppgifter samt är självgående och ansvarstagande, du drivs av viljan att utvecklas och lära nya saker. Vi dokumenterar alla våra lösningar, därför ser vi att du också för dokumentation. Meriterande är vana av dokumentation på ett strukturerat sätt. Kännedom om kommunens organisation är fördel men inte krav.
Krav på B-körkort.
Följande områden arbetar vi med och vi gärna vill att du har kunskap om eller erfarenhet av:
Servicedesk, First Line support Generell felsökning av datorer och program i Windows 7, 8 och 10 Stor vana att dokumentera Grundläggande kontohantering Microsoft Office 2010, Outlook 2010 Personlig kontakt ute i verksamhet
Övrigt
Tillsvidare anställning
Individuell lönesättning enligt gällande avtal
Tillträde efter överenskommelse
I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Facklig företrädare
Vision 060-191238
Din ansökan
Du är välkommen med din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande, dock senast 2017-01-29. Tjänsten kan komma bli tillsatt under annonseringstiden.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sundsvalls kommun
Sundsvall är Västernorrlands läns största och en av Norrlands största kommuner och vi fortsätter att växa. Vi är drygt 97 000 invånare i en kommun som omfattar både norrländska skogs- och älv bygder, en levande kust och intensiv stadspuls. I Sundsvalls kommun är vi 7 500 medarbetare som arbetar med att göra det goda livet möjligt för Sundsvallsborna, genom en bra kommunal service och en positiv livsmiljö.
Kontaktpersoner på detta företaget
Axel Hellhoff
+46 0701835314
Axel Hellhoff
+46 0701835314
Magnus Fjell
0706344000
Amanda Åslin, Rekryteringsspecialist
060-191773
Anette Nyström, Sektionschef
060-192499
Kent Persson
070-659 54 30
Per Lundin
060-19 21 99, 070-236 35 63
Amanda Åslin, rekryteringsspecialist
060 19 17 73
Kent Persson, sektionschef
0706595430
Amanda Åslin, Rekryteringsspecialist
060-19 17 73