Driven administrativ assistent sökes

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vill du ha ett varierande och utmanande jobb? Då ska du fortsätta läsa.

Vår kund är en stor global koncern med verksamhet över hela världen och är nu på jakt efter sin nya medarbetare. Vi letar därför efter en administrativ assistent som ser framemot nya spännande utmaningar.


Arbetsuppgifter

Som administrativ assistent stöttar du en avdelningschef som är verksam i hela världen. Du arbetar i en föränderlig miljö med mycket varierade ansvarsområden där din huvudsakliga uppgift är att underlätta för avdelningschefen genom att:

• Hantera chefens kalender och prioritera när det behövs.
• Koordinera och planera ledningsgrupp- och avdelningsmöten.
• Föra mötesprotokoll och distribuera ut informationen.
• Aktivt delta i utvecklingen av den administrativa processen.
• Hantera ordrar, betalningar, fakturering och utläggsrapporter.
• Uppdatera kontaktlistor, semesterlistor med mera.
• Administrera avdelningens aktivitetsbudget.
• Bokningar av resor, hotell och konferenslokaler.
• Boka och koordinera leverantörsmöten.
• Utveckla och uppdatera avdelningens handlingsplan för arbetsmiljö.
• Vid behov även stötta sektionschefen.


Din bakgrund

Som administrativ assistent på ett globalt företag har du daglig kontakt med personer från hela världen. Vi ser det därför som mycket meriterande om du har arbetat minst 2 år i en assisterande och/eller koordinerande roll i ett större internationellt företag. Det är en fördel om du har assisterat VD eller högre chefer tidigare.

Du har gärna en högskoleutbildning som förberett dig på komplexa organisationer, organisationsförändringar, kommunikation och liknande. För tjänsten krävs utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du har mycket goda kunskaper i hela Officepaketet och har du även erfarenhet och kunskap i SAP och SharePoint är det mycket meriterande.


Personliga egenskaper

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som administrativ assistent bör du vara bekväm med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Du är väldigt serviceminded och har lätt för att kommunicera med alla, oavsett bakgrund eller kultur. Du har hög integritet och är van att jobba självständigt och strukturerat.

Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning/ Heltid/ Göteborg

Tillträdesdag

Omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Bifoga ditt CV och personliga brev i Word-format.


Information

Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt

Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 augusti 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb


31 oktober 2024

Praktikant inom administration sökes!

Praktikant inom administration sökes!

9 oktober 2024